مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: در ۸ ماهه سال جاری، تولید برق در این نیروگاه به ۷ میلیون ۳۸۸ هزار و ۷۵۱ مگاوات ساعت رسید.

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به کاهش مصرف انرژی برق در فصول پاییز و زمستان و بی نیازی شبکه سراسری به انرژی برق گفت: این میزان تولید در شرایطی تحقق یافت که به منظور تقویت واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی برق در تابستان آتی اقدام به تعمیرات میان دوره‌ای واحد‌های شماره ۳ و ۴ و ۵ و اجرای عملیات رفع محدودیت بویلر‌ها و کندانسور‌ها، رفع اشکال از CW.PUMP‌ها، بازدید و رفع اشکالات ژنراتور‌های واحد ۳ و ۴ و همچنین انجام برنامه پیشگیرانه این واحد‌های تولیدی نمودیم.

او افزود: در ۸ ماهه سال جاری ۷ میلیون ۳۸۸ هزار و ۷۵۱ مگاوات ساعت انرژی برق تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ( 4/63 درصد افزایش نشان می‌دهد، همچنین ساعت کارکرد واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین طی ۸ ماهه سال ۹۷ را ۲۸ هزار و ۹۶۵ ساعت اعلام نمود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۴۴ درصد افزایش داشت.

محمدی در ادامه اجرای تعمیرات میان دوره‌ای واحد‌های ۱ و ۲ و ۶، بازسازی کامل کلیدخانه واحد شماره یک، رفع اشکال از سیستم کنترل توربین ها، رفع اشکالات فنی برج‌های خنک کن، رفع محدودیت کندانسور‌ها و پمپ‌های الکتریکی و همچنین انجام برنامه پیشگیرانه در سایرتجهیزات از جمله؛ ژنراتور‌ها، بویلرها، بریکرها، موتور‌ها و رفع اشکالات فنی تجهیزات ابزاردقیق را مهم ترین اقدامات عملیاتی این نیروگاه به منظور تقویت تولید انرژی برق بویژه در تابستان ۹۹ عنوان نمود.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید برق

برچسب ها: وزارت نیرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار