دبیر سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از اهداف و برنامه‌های این جشنواره خبر داد.

تجاری سازی ایده‌های جوانان اندیشمندمحمود کمرئی، دبیر سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این جشنواره با شرکت ۴۲۱ ایده اولیه مطرح شد که با داوری علمی توسط متخصصین در زمینه پنجگانه علوم پایه رشته‌های روانشناسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و علوم کامپیوتر برگزار شد.

او افزود: از بین این ایده‌ها تعدادی ایده انتخاب شد که به لحاظ علمی برتری بیشتری داشتند و برای ادامه مراحل به پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ارجاع داده شد که داوری آن به دو صورت توسط تیم‌های متفاوت انجام شد.

کمرئی بیان کرد: داوری به صورت فنی به لحاظ کاربرد و ارزیابی ایده‌ها انجام شد تا بتوان ارزیابی کرد که محصول را می‌توان وارد بازار کرد یا خیر. همینطور در حوزه کسب و کار هم این ایده‌ها مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۲۱۶ عنوان ایده نهایی انتخاب شدند.

۱۸ ایده موفق به کسب رتبه نهایی شد

دبیر سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تاکید کرد: تمامی این ایده‌ها به صورت فردی و گروهی بودند که در ارزیابی فنی نهایتا ۱۸ ایده موفق به کسب رتبه نهایی که ۴ ایده برای ۴ نفر و ۴ ایده به صورت گروهی هستند. این ایده‌ها بعد از نهایی شدن تحت عنوان بنیاد نیکوکاری جلیلی و بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار می‌گیرند تا به صورت استارت آپ‌ها در سال آینده شروع به فعالیت کنند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه این جشنواره در دوره اول هدف، صرفا آشنایی با محیط و موضوع بود در جشنواره دوم ایده‌ها به صورت استارت آپ‌ها مستقر شدند و همینطور به صورت توسط بنیاد حامیان مورد حمایت قرار گرفتند؛ بنابراین در جشنواره سوم تاکید زیادی بر کیفیت ایده‌ها و اینکه چطور آن‌ها را عملی کنیم توجه می‌کنیم.
 
کمرئی ادامه داد: سعی ما بر این است که محصول بیشتر به کسب و کار نزدیک باشد تا بتوانیم قدمی در تجاری سازی آن‌ها برداریم. اکنون قسمت زیادی از جشنواره محقق شده است. یکی از ویژگی‌های خاص این جشنواره این است که به وسیله بخش خصوصی مورد حمایت قرار گرفته است.

دبیر سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان  گفت: بنیاد نیکوکاری جلیلی برای تامین منابع جشنواره بدون هیچگونه چشم داشت مالی به دستاورد‌های جشنواره نقش بسیار موثری در پیشبرد اهداف آن داشته است.

او در پایان گفت: هر کس بتواند ایده‌هایی بهتر را ارائه دهد، جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود. برای ایده برتر نفر اول ۵۰ میلیون، نفر دوم ۳۰ میلیون و نفر سوم ۲۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار