ثبت‌نام از کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور، در فرمانداری‌های شهرستان‌های استان کردستان آغاز شد.

آغاز ماراتن ثبت‌نام کاندیدا‌ها در کردستان برای ۶ کرسی بهارستان از امروزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ثبت‌نام از کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز (ساعت ۸ صبح) همزمان با سراسر کشور، در استان کردستان آغاز شد.

در استان کردستان پس از ثبت‌نام و احراز صلاحیت کاندیداها، افراد‌هایی که دارای صلاحیت برای کرسی مجلس هستند به رقابت با یکدیگر پرداخته تا ۶ نفر از این افراد بتوانند ۶ صندلی سبز بهارستان را از آن خود کنند.

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درباره شیوه برگزاری انتخابات در استان اظهار داشت: از صبح امروز با دستور وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، فرایند اجرایی انتخابات و ثبت‌نام از داوطلبان آغاز شد.

وی افزود: استان کردستان دارای ۵ حوزه انتخابیه «سنندج، دیواندره کامیاران» (دو نماینده)، «سقز و بانه»، «مریوان و سروآباد»، «قروه و دهگلان» و «بیجار» با ۶ نماینده است.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: ثبت‌نام از کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در فرمانداری‌های «سنندج، قروه، بیجار، سقز و مریوان» آغاز و به مدت هفت روز تا پایان روز شنبه (۱۶ آذرماه) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است، گفت: داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، کارت پایان خدمت و داشتن حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن از جمله شرایط ثبت‌نام داوطلبان این انتخابات است.

خوش‌اقبال بیان کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات پرشور بوده چراکه مردم حق رأی پیدا دارند، بنابراین از همه مردم، قشر فرهیخته، دانشمندان، اندیشمندان، معلمان، دانشجویان و کسانی که شایستگی نمایندگی مردم با فرهنگ کردستان را در خود دیده، برای حضور در انتخابات و کاندیداتوری دعوت می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ در جریان برگزاری انتخابات دوره‌های گذشته، بار‌ها و بار‌ها شاهد برخی وعده‌های سرکاری و غیرعملی از کاندیدا‌ها بوده‌ایم که نه تنها براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جزو وظایف نمایندگان نبوده بلکه دخالت در امور ادارت و نهاد‌های دیگر و تحقق آن هم دور از عقلانیت بوده است.

از کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان انتظار می‌رود برای جلب نظر و آرای مردم دست به هر کار و وعده‌ای نزنند چراکه مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: انتخابات ، استادار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.