حساب توئیتری نامزد جمهوری‌خواه انتخابات کنگره آمریکا به دلیل انتشار پیامی که وی در آن خواهان اعدام «ایلهان عمر» شده بود، مسدود شد.

حساب توئیتری نامزد جمهوری خواه مسدود شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، توئیتر حساب‌های «دانیل استیلا» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات کنگره آمریکا را به دلیل نقض قوانین این شبکه اجتماعی مسدود کرد.

پس از آنکه این نامزد جمهوری خواه در توئیتر خود خواستار اعدام ایلهان عمر، نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا، به اتهام انتقال برخی اطلاعات حساس به ایران از طریق قطر شده بود (اینجا)، شبکه توئیتر حساب‌های او را مسدود کرد.

بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست، استیلا در حساب توئیتری خود نوشت: اگر ثابت شود ایلهان عمر اطلاعات حساسی را به ایران انتقال داده، او باید به دلیل خیانت به دار آویخته شود. او بعدا تصویری از چوبه دار را به پست توئیتری خود اضافه کرد.

در توئیت نامزد جمهوری خواه با استناد به گزارش‌های تائید نشده آمده است: نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا از طریق قطر اطلاعات مهمی را به ایران انتقال داده است. این در حالی است که عمر تمامی این اتهامات را تکذیب کرده است. شبکه توئیتر در بیانیه‌ای اعلام کرد حساب‌های توئیتری شخصی و انتخاباتی استیلا، که نامزد نمایندگی ایالت مینه سوتا است، به دلیل نقض مکرر قوانین این شبکه به طور دائم مسدود شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، سیاست شبکه اجتماعی توئیتر بر آن است که کاربران این شبکه از ترویج خشونت و حمله مستقیم یا تهدید دیگران خودداری کنند.

پیش از این پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست گزارش داد دادگاهی در فلوریدا مدعی شده است که «ایلهان عمر» عضو مسلمان و دموکرات کنگره آمریکا توسط یک دولت خارجی استخدام شده است، وجوهی را از دولت خارجی دریافت کرده و اطلاعات حساس را از طریق واسطه‌ها به ایران منتقل می‌کند. این ادعا‌ها در هنگام ادای شهادت «آلن بندر» (Alan Bender) یک تاجر کانادایی کویتی‌الاصل که در محاکمه شیخ خالد بن حمد آل ثانی، برادر امیر قطر شواهد و مدارکی در دست داشت، مطرح شد. برادر امیر قطر متهم است که به محافظ آمریکایی خود دستور داده است دو نفر را به قتل برساند و یک شهروند آمریکایی را به گروگان بگیرد. براساس مدرکی که به دست العربیه انگلیسی افتاده است وکیل شاکی این موضوع را تایید کرده است.

این فرد ادعا کرد: قطر قبل از آنکه ایلهان عمر به فکر رسیدن به مقامی دولتی باشد او را از همان راه استخدام کرد. آن‌ها او را برای این کار تربیت کردند و منابع مالی را در اختیار وی قرار دادند. آن‌ها این کار را حتی تا قبل از اینکه وی علاقه‌ای از خود برای ورود به سیاست نشان دهد، انجام دادند. آن‌ها او را متقاعد کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایلهان عمر ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار