رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از افزایش ۵۰ درصدی دستگاه های دیالیز در استان همدان خبر داد.

خرید دو دستگاه MRI و ۵۴ دستگاه دیالیز برای استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: ۵۴ دستگاه دیالیز با دلار یارانه ای دولتی برای استان و با ۳ میلیارد تومان هزینه خریداری شده است.

او از ورود هزار میلیارد تومان وسایل و تجهیزات پزشکی در استان همدان بعد از تحریم ها ی اخیر خبر داد و افزود: اگر این دستگاه ها با قیمت آزاد تهیه می شد ۸ میلیارد تومان هزینه برای ما داشت.

پیش از این در استان همدان۹۶ دستگاه دیالیز در مراکز بهداشتی و درمانی وجود داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان همچنین از خرید ۲ دستگاهMRI سی تی اسکن ۱۶ اسلایس (بروز ترین دستگاه سی تی اسکن )برای شهرهای شمالی استان هم خبر داد و افزود: برای خرید این دستگاه ها ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است و به زودی در شهرستان های رزن و فامنین نصب می شود.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان امسال جزو ۸ دانشگاه برتر کشورمعرفی شده است و علاوه بر آن در رضایت مندی ارباب رجوع این دانشگاه بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور دومین استان بعد از دانشگاه علوم پزشکی قزوین معرفی شد.

او ادامه داد: در بحث حامل انرژی هم این دانشگاه دستگاه برتر استان شد و با نصب نرم افزار در تمام مراکز بهداشت سرانه مصرف انرژی در هر بخش آب، برق و گاز و تلفن کنترل مصرف انرژی داشتیم.

انتهای پیام/ا

 

تجهیز بیمارستان های استان همدان به تجهیزات جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.