دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: استعفای نخست وزیر عراق نیاید مقدمه بی دولت سازی در این کشور شود.

استعفای عبدالمهدی نباید مقدمه بی دولت سازی عراق شود/ آمریکا به دنبال باز گرداندن بعثی‌ها هستندحسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و پیش بینی تحولات آینده این کشور به دنبال این موضوع اظهار کرد: تحولات عراق دو سطح کاملا مجزا دارد، یک سطح به مطالبات مردم و مرجعیت بر می‌گردد که ناشی از برخی فساد‌ها و عملکرد ضعیف احزاب سیاسی و برخی دولتمردان عراقی است.

او افزود: سطح دوم و خطرناک این تحولات موج سواری بیگانگان و تلاش‌های مذبوحانه برای بازگشت بعثی‌ها و نفوذی‌ها، بر فضای مطالبات مردم است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در این سطح، عوامل آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در مثلثی شوم به دنبال بازگرداندن بعثی‌ها و مصادره دموکراسی و استقلال عراق هستند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تاکید کرد: استعفای آقای عادل عبدالمهدی موضوع داخلی عراق است، اما باید توجه داشت که این استعفا، مقدمه بی دولت سازی در عراق نشود و به ویژه اینکه خلاء سیاسی در عراق ایجاد نشود.

او ادامه داد: بی تردید بیگانگان برای بازگرداندن عراق به دوران هرج و مرج و تسلط بر همه ارکان اصلی این کشور تلاش می‌کنند، اما رهبران سیاسی و دینی مردم فهیم عراق، همانند سال‌های گذشته مانع نفوذ بیگانگان و تسلط آن‌ها بر سرنوشت عراق خواهند شد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ روابط راهبردی ممتاز و دوستانه با عراق، امنیت عراق را امنیت منطقه و ایران می‌داند و ما همواره خواهان عراقی متحد، امن، آباد، مستقل و نقش آفرین در ثبات و امنیت و پیشرفت منطقه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار