مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی گفت: ۳۲۰ اثر هنری افراد دارای معلولیت در فرهنگستان هنر تهران به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا بریمانی مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: هنر و نقاشی باعث می‌شود افراد دارای معلولیت بتوانند بهتر نیاز‌های خود را به افراد جامعه مطرح کنند.

وی افزود: هنردرمانی باعث شروع پیوند اجتماعی افراد معلول با جامعه می‌شود و به الحاق اجتماعی ختم می‌شود و هنر می‌تواند این فاصله را بهتر کم کند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی گفت: سال ۹۴ اولین کلاس‌های هنردرمانی در مراکز بهزیستی ایجاد شد و ۱۲۰۰ مربی برای این کار آموزش دیدند.

بریمانی گفت: ۲۴ هزار توانجوی تحت پوشش بهزیستی در ۷۳ اتاق هنردرمانی در سراسر کشور آموزش‌های هنری دریافت می‌کنند.

وی افزود: در اتاق‌های هنردرمانی موسیقی، نقاشی و هنر‌های تجسمی آموزش داده می‌شود.


بیشتربخوانید: مناسب سازی یک سرای محله در هر منطقه شهرداری برای معلولان


بریمانی با بیان اینکه برای نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت ۱۶۰۰ اثر از طریق پست الکترونیک ارسال کند که بعد از داوری ۳۲۰ اثر به نمایش درآمد، گفت: در این نمایشگاه آثار افراد دارای اوتیسم، معلولیت‌های جسمی حرکتی، معلولان ذهنی و اعصاب و روان و سالمندان در نمایشگاه فرهنگستان هنر به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار