وعده انتخاباتی حزب کارگر انگلیس: فروش سلاح به عربستان را متوقف می‌کنیم

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس اعلام کرد در صورت پیروزی این حزب در انتخابات پارلمانی، فروش سلاح به عربستان به سبب تجاوز آن به یمن متوقف می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر (حزب مخالف دولت انگلیس)، حزب او در صورت پیروزی در انتخابات فروش سلاح به عربستان سعودی را به سبب استفاده از این سلاح‌ها در یمن، متوقف می‌کند.

او در سخنرانی خود درباره اهداف سیاست خارجی حزبش گفت: «حزب کارگر در صدد است فروش سلاح به عربستان را متوقف کند و به جنگی که علیه یمن در جریان است پایان دهد.»

رهبر حزب کارگر انگلیس افزود: رویکرد بین‌المللی حزب کارگر کمک به ایجاد صلح، پیشگیری از تنش و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون پوندی در جهت توسعه ظرفیت‌های دیپلماتیک و افزایش نظارت بر صادرات اسلحه است تا ثابت شود انگلیس به دنبال تشدید تنش‌ها در یمن، اسرائیل و فلسطین نیست.

کوربین همچنین گفت خوشحال می‌شود با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، درباره بوجود آوردن تفاهمی جدید بین ناتو و روسیه همکاری کند.

بر اساس نظرسنجی‌های جدید، حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس همچنان از حزب کارگر جلوتر است. میزان حمایت از محافظه‌کاران ۴۶ درصد است که یک درصد کاهش یافته است. بر این اساس، میزان حمایت از حزب مخالف (کارگر) سه درصد افزایش یافته و به ۳۱ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار