معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال امکان رای تکراری در انتخابات وجود نخواهد داشت، زیرا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و رای دادن تنها با شماره ملی امکانپذیر است.

احراز هویت در انتخابات الکترونیکی انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در آغازین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فرآیند رسمی انتخابات در وزارت کشور از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و در این مدت اقدامات زیادی صورت گرفته است.

او گفت: در اولین اقدام وزارت کشور تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌های انتخاباتی در چندین مرحله آموزش‌های لازم را فراگرفتند و حتی برخی از بخشداران جدید در استان نیز پس از انتصاب به استان‌های دیگر رفته و آموزش دیدند.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به پهناور بودن این استان در حوزه زیرساخت‌ها ضعیف هستیم که باید حداقل‌ها فراهم شود و تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده شده است.

او  بیان کرد: شبکه فیبر نوری استان در برخی مناطق به دلیل انتقال هوایی و امکان آسیب دیدن موجب نگرانی‌هایی شده که در زمان باقی مانده به روز انتخابات در حد ممکن استاندارد سازی می‌شود و برای بخش‌های باقی مانده نیز طرح حفاظتی از چند روز قبل انتخابات اندیشیده خواهد شد.

زینی‌وند گفت: در حوزه تدارکات و پشتیبانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او افزود: در بحث امنیت انتخابات در سیستان و بلوچستان نیز جلساتی تشکیل شده و فرمانداران آسیب‌شناسی جدی از انتخابات سال‌های گذشته انجام دادند تا نواقص رفع شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: چندین دوره و همایش ویژه فرمانداران برگزار شد و فرمانداران و دستاندرکاران انتخابات شهرستان‌ها نیز در ۲ بخش از طریق ویدئو کنفرانس آموزش لازم را فراگرفته و مانور برگزاری انتخابات نیز در استان اجرا و آسیب‌شناسی شد.

او اظهار داشت: به تمامی فرمانداران سیستان و بلوچستان تاکید شده تا تعامل نزدیک با رعایت قانون با اعضای هیئت نظارت انتخابات داشته باشند و انتخابات باید قانونمند، مطمئن و دارای سلامت کامل برگزار شود.

زینی‌وند گفت: مردم باید اعتماد کامل بر فضای انتخابات داشته باشند و اگر ابهامی در این عرصه وجود دارد فرمانداران باید آن را رفع کرده و ابهامات را به حداقل برسانند.

او  افزود: امسال امکان رای تکراری در انتخابات وجود ندارد، زیرا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تنها با شماره ملی امکانپذیر است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین کسانی‌که در این استان شناسنامه ممنوع‌الخدمات داشته و احیا شده و شماره ملی دریافت کرده باشند ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات اطلاعات این افراد باز خواهد شد و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته تا بتوانند رای دهند.

او  ادامه داد: ۱۰۰در صد افراد بالای ۱۸ سال در استان کد ملی دریافت کرده اند و روز انتخابات و قبل از آن ادارات ثبت احوال دایر و آماده ارائه خدمات هستند.

زینی‌وند گفت: رسانه‌ها باید در زمان انتخابات اخبار را به صورت درست و دقیق انتقال داده و به قانون‌مداری انتخابات سالم توجه ویژه داشته باشند و با ائتلاف‌های مذهبی و قومی به صورت جسورانه برخورد کنند.

او  افزود: همچنین معتمدین، صاحبان تریبون، ائمه جمعه و تمامی کسانی که نقشی می‌توانند در این زمینه داشته باشند باید کینه‌ها را در استان کم کنند و منافع به صورت مشترک باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: داوطلبان نیز ثبت‌نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنند، زیرا ممکن است با توجه به مراجعات زیاد بارگذاری مدارک در آن ایام با مشکل مواجه شده و ثبت‌نام نشوند.

او  در ادامه افزود: فرآیند رسمی انتخابات از امروز در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و داوطبان می‌توانند در ستاد وزارت کشور، خارج از کشور و در فرمانداری شهرستان‌ها ثبت‌نام کنند.

زینی‌وند گفت: شعب اخذ رای به تعداد مورد نیاز در استان به صورت ثابت و سیار پیش‌بینی شده و برای روز اخذ رای و روز‌های قبل و بعد از آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: انتخابات بر بستر اینترنت داخلی انجام می‌شود و هیچگونه خللی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه در این استان دغدغه مشارکت نداریم، زیرا مردم سیستان و بلوچستان در تمامی ادوار تاریخی ثابت کرده‌اند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

وی اظهار داشت: قومیت‌ها و مذاهب در صورت رعایت قوانین زینت کشور هستند و ایراد به استفاده از ظرفیت افراد در جهت منفی وارد است.

زینی‌وند گفت: هرچه مردم در قالب تشکل‌ها و احزاب وارد میدان شوند قطعا موفقیت کشور ۲ چندان خواهد شد از این رو باید تشکل‌ها تقویت شوند.

او  افزود: در سیستان و بلوچستان خانه احزاب راه‌اندازی شد که امیدواریم به صورت حزبی و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران کار کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه سمن‌ها و خیریه‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، زیرا هرچه این تشکل‌ها به سمت جلو حرکت کنند تبعات منفی حذف خواهد شد.

او  گفت: هشت نماینده از سیستان و بلوچستان وارد مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار