رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: حدود ۱۴ تن انواع گیاهان دارویی مرتعی با ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال از مراتع سبزوار برداشت شد.

هدیه دو میلیاردی طبیعت به مردم سبزواربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباسعلی کیانی فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: گیاهان دارویی خودرو در ۱۶ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی این شهرستان شناسایی شده اند که با برداشت آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال نصیب بهره‌برداران شده است.

او ادامه داد: عمده‌ترین محصولات گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی سبزوار شامل گون (کتیرا)، باریجه و آنغوزه است که پس از تهیه طرح برای مدیریت به بهره‌برداران واگذار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: محصول کتیرا در مناطق روستایی استاج، باغجر، سلیمانیه، کراب، دلبر و شاره، گیاه دارویی باریجه در منطقه کوهستانی بخش روداب و گیاه آنغوزه در روستا‌های قاسمی، سنگرد، بیروت، مهرشانی، چاه سوخته و قاسمی واقع در بخش ششتمد می‌رویند.

کیانی فرد افزود: اولویت ما واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی به بهره برداران دامدار است تا در قبال محدودیت چرای دام در فصل برداشت، از این گیاهان با شرایط لازم بهره برداری کنند.

او تصریح کرد: امسال به طور میانگین حدود چهار تن کتیرا و ۱۰ تن آنغوزه از این مناطق برداشت و برای فرآوری و صادرات به اصفهان و یزد ارسال شد.

انتهای پیام//ح. ص

 

برداشت ۱۴ تن دارویی گیاهی در سبزوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.