استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی اتصال ریلی در شهرستان پارس آباد به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل افزود: با تفاهم نامه‌ای که با کشور آذربایجان منعقد شده، عملیات اجرایی اتصال ریلی در شهرستان پارس آباد به زودی آغاز می‌شود.

او افزود: محصولات گلخانه‌ای شهرستان پارس آباد به کشور‌های آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود و همچنین ورود این محصولات به بازار کشور بر تنظیم قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق، گاز و راه سازی با هدف تسریع در اجرای پروژه و راه اندازی به موقع طرح‌ها جز اولویت اصلی دولت است.

بهنام جو اظهار کرد: باید در کنار این پتانسیل عظیم که در دشت مغان واقع شده، واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی نیز ایجاد شود.

او همچنین گفت: در شهرک گلخانه‌ای مغان بیش از هزار نفر بصورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند یعنی برای هر هکتار ۷ نفر شاغل می‌شوند.

استاندار اردبیل افزود: به منظور کاهش بیکاری در منطقه حدود ۴۰۰هکتار از اراضی شهرک گلخانه‌ای زون یک به متقاضیان و سرمایه گذاران دارای اهلیت واگذار شده است.

بهنام جو اضافه کرد: شهرک کشاورزی به مساحت هزار و ۵۰۰ هکتار در ۸ زون طراحی شده و ۱۱۰هکتار نیز در حال اجراست و به زودی ۲۰ هکتار نیز واگذار می‌شود.

او بیان کرد: در واگذاری اراضی کسانی که دارای سرمایه بیشتر بوده و دغدغه تسهیلات از بانک‌ها ندارند باید در اولویت قرار گیرند.

استاندار اردبیل افزود: با وضعیتی که در بخش کشاورزی حاکم است باید همه کشاورزان توجیه شوند تا از زمینی با وسعت کمتر محصولات استراتژیک بیشتری بهره‌مند شود.

انتهای پیام/ح

اشتغال مستقیم هزار نفر در شهرک گلخانه‌ای مغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.