به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به ایام پایان سال و ارائه تخفیفهای ویژه از سوی بسیاری از فروشگاههای مجازی، میلیونها نفر در سراسر جهان تنها از طریق گوشی هوشمند خود در میان اجناس و کالاهای مختلف جستوجو کرده و کالای مورد نظر خود را انتخاب میکنند. آمارها حاکی از آن است که در حراجهای بزرگ جمعه سیاه (Black Friday) بیش از ۴۰ درصد خریدهای آنلاین از طریق تلفن همراه صورت گرفته است.
بیشتر بخوانید: قطعی اتصال برنامههای فیسبوک در روز جشن شکرگزاری
در جهان امروز مردم در کشورهای مختلف ترجیح میدهند به جای رفتن به فروشگاههای مختلف و حتی نشستن پشت میز رایانه، به راحتی روی مبل راحتی نشسته و با خیالی آسوده اقدام به خرید از طریق گوشی خود بکنند. همین موضوع سبب شده است تا کاربران تلفن همراه در مدت حراجهای جمعه سیاه ۲.۹ میلیارد دلار خرید اینترنتی را از طریق گوشی خود انجام دهند. میزان خریدهای آنلاین در زمان Black Friday نسبت به گذشته به اندازه ۲.۱ میلیون دلار افزایش یافته است.
حجم کل خریدهای انجام شده در زمان جمعه سیاه امسال برابر ۷.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. در سال گذشته مردم کشورهای مختلف در مجموع ۶.۲ میلیارد دلار خرید را انجام دادند. متوسط خرید هر کاربر از فروشگاههای مجازی و وبسایتهای مختلف ۱۶۸ دلار عنوان شده است. در میان خریدهای جمعه سیاه دستگاههای الکتریکی و هوشمند سهم ویژهای را به خود اختصاص دادند.
دستگاههایی نظیر لپتاپهای اپل، ایرپاد، کنسول بازی نینتندو سوئیچ و تلویزیون هوشمند سامسونگ و بازیهای رایانهای فیفا 20 و Madden NFL 20 پرفروشترین دستگاهها و محصولات فناوری در black friday امسال بودند. یکی از دلیل دیگری که موجود شده است هر ساله تعداد خریداران از طریق تلفن همراه افزایش یابد، طراحی و تولید اپلیکیشنهای مختلف در زمینه فروشگاههای مجازی است.
انتهای پیام/