مقامات چینی با وضع قوانین جدید انتشار هرگونه تصویر و خبر جعلی را معادل جرم تعیین کردند.

برخورد قاطع دستگاه قضایی چین با اخبار و تصاویر جعلیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دستگاه قضایی چین با وضع قوانین جدید تلاش خود برای مبارزه با انتشار خبرها و تصاویر جعلی را بیش از گذشته کرد. قوانین تازه به دادگاه‌های این کشور اجازه می‌دهد با افرادی که اقدام به انتشار تصاویر و خبرهای جعلی در فضای مجازی می‌کنند به شدت برخورد کرده و احکامی مشابه مجرمان سایر اعمال غیرقانونی را برای آن‌ها صادر کند.


بیشتر بخوانید: اجرایی شدن سیاست‌های جدید توئیتر در مورد تصاویر جعلی


استفاده از فناوری هوش مصنوعی در طراحی و تولید تصاویر و خبرهای جعلی موجب شده است کیفیت متحوای تولیدی از سوی کاربرانی که این نوع از خبرها را تولید می‌کنند، به شدت ارتقاء یابد و به جرات می‌توان گفت تصاویر جعلی کنونی با نسخه‌های قدیمی‌تر خود قابل مقایسه نیستند. همه روزه تعداد زیادی تصویر و خبر جعلی معمولا با اهداف مخرب و برای برهم زدن آرامش روانی یک جامعه در فضای مجازی منتشر می‌شوند. 

برخورد قاطع دستگاه قضایی چین با اخبار و تصاویر جعلی

جرم شناخته شدن انتشار هرگونه تصویر و خبر جعلی در چین

آمارها نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از تصاویر جعلی توسط کاربران یا نرم‌افزارانی چینd تولید می‌شوند. لذا دولت چین در مسیر مبارزه با تصاویر و خبرهای جعلی بسیار مصمم است. خبرهای جعلی به فرد یا موضوع خاصی محدود نمی‌شود و گاها انتشار یک تصویر و یا یک خبر دروغین باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای سیاست‌مداران می‌شود. 

دستگاه قضایی چین از اولین روز سال ۲۰۲۰ میلادی اجرای قوانین جدید را در این کشور آغاز می‌کند. یکی از مقامات ارشد در دولت چین در خصوص قوانین جدید این کشور گفت: "تصاویر و خبرهای جعلی آرامش و نظم عمومی را برهم زده و منافع مردم را به شدت به خطر می‌اندازد. به همه کاربران و صاحبان وب‌سایت‌های مختلف هشدار می‌دهیم از هرگونه فعالیت در زمینه تولید محتوای جعلی خودداری کنند."

برخورد قاطع دستگاه قضایی چین با اخبار و تصاویر جعلی

خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که احتمالا به زودی دولت آمریکا نیز تصمیماتی در مورد مبارزه گسترده با خبرها و تصاویر جعلی اتخاذ می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.