نماینده ادوار مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی نقش موثری در اصلاح امور کشور دارد.

صدربه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید شهاب‌الدین صدر در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌هایش در صورت پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ثبت‌نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، با توجه به اینکه تعدادی از افراد و گروه‌های مختلف حضور دارند و فعالیت می‌کنند، با توجه به اینکه بنده پیش‌تر ٣ دوره نماینده مجلس بوده‌ام، نظرشان بر این بود که حتماً ثبت‌نام کنم.

او افزود: بنده در حال حاضر دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت هستم که ٢٢ حزب قانونی نیز در این جبهه حضور دارند.

صدر در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از قوای سه‌گانه نظام کشور ما است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نقش موثری در اصلاح امور کشور دارد و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند، ریل‌گذاری در اجرای برنامه‌ها و برنامه‌ریزی کشور برعهده این نهاد است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی به خصوص در مباحث معیشتی وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر مسائل معیشتی مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیز وجود دارد و به طور کلی کشور نیز در شرایط حساسی قرار دارد، زیرا ما در ۶ سال گذشته که دولت جدید بر سر کار بوده است، چالش‌های زیادی در حوزه بین‌المللی داشته‌ایم و مطالب مختلفی در ارتباط با تصویر برجام، فعالیت‌های که صورت گرفته است، تحریم‌های گسترده‌ای که علیه کشورمان اعمال می‌شود و... داشتیم که شرایط ویژه‌ای را برای کشور به وجود آورده است.

او خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند در تنظیم برنامه‌ها، برنامه‌ریزی‌های کشور، تصویب قانون، اصلاح قوانین و نظارت بر اجرای برنامه‌های مختلف بسیار تاثیرگذار باشد.

صدر بیان کرد: افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند و بیایند خود را در معرض آرای عمومی قرار دهند؛ کاری که من امروز کردم هم تبعیت از نظر تعدادی کارشناس بود.

عضو سابق کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع کشور توضیح داد: اوضاعی که اخیراً شاهدش بودیم و مسائلی که با افزایش قیمت بنزین در سطح اجتماع اتفاق افتاد، نشان‌دهنده این است که اجرای قانون و برنامه‌های کشور، حساسیت خاص خودش را دارد؛ اصلاح سوخت (نفت، بنزین و...) جزء قوانین کشور بود که بنا بود به صورت پلکانی صورت انجام شود و به جامعه شوک وارد نکند.

او با اشاره به مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قانون متکی بر کارشناسی است، گفت: اجرای قانون نیازمند تدبیر و زمینه‌سازی است که به مردم شوک وارد نشود؛ بر این اساس اگر قرار است اصلاحی صورت گیرد، بهتر است که با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.

صدر با تاکید بر اینکه نقش مجلس در تنظیم امور داخلی کشور و روابط خارجی موثر است، افزود: باید همگی دقت کنیم نظام حاکم بر کشورمان به گونه‌ای است که ۴٠ سال از عمر با برکت آن می‌گذرد و آرمان‌های انقلاب، فرمایشات رهبری مطالبی است که دستگاه‌های اجرایی کشور به آن توجه کنند.

معاون اسبق وزیر بهداشت درباره عملکرد مجلس دهم، اظهار کرد: انتقادات زیادی به عملکرد مجلس فعلی وجود دارد و نوعی نارضایتی در شهرستان‌های مختلف نسبت به مجلس دهم وجود دارد؛ مردم توقع نقش موثرتری از مجلس در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن دارند و بنابراین افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید تجربه و اطلاعات لازم را داشته باشند.

او با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی می‌تواند از نیرو‌های جوان استفاده کند، گفت: با این حال کار قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون یک امر کارشناسی مهم است و هر چقدر اطلاعات نمایندگان بیشتر باشد بهتر می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه نمایندگان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، گفت: نمایندگان باید دارای یک سری ویژگی‌های عمومی باشند، یعنی فرد صالحی باشد، پایبند به موازین اسلامی باشد و...، ولی علاوه بر این، نیازمند افراد کارشناس نیز هستیم.

صدر افزود: مجلس کمیسیون‌های مختلفی دارد که نیازمند افراد متخصص است تا مجلس کارآمدی داشته باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما نیازمند یک مجلس کارآمد هستیم، گفت: ما نیازمند مجلسی هستیم که نمایندگان آن علاوه بر داشتن استقلال رای، انقلابی باشند و برای مردم کار کنند.

گفتنی است، سید شهاب‌الدین صدر پیش‌تر سابقه ریاست سازمان نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس هشتم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگی شهر تهران در دوره‌های چهارم، پنجم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و معاونت وزیر بهداشت را نیز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار