رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‎ های کشاورزی در این شهرستان تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عزت اله نباتی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‎ های کشاورزی با مساحت یک هزار و ۶۳۹ متر مربع در این شهرستان تخریب شد.

عزت اله نباتی  اظهار داشت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه گلدشت بروجرد با حکم قضایی تخریب شد.

او افزود: این ساخت و ساز‌های غیر مجاز عمدتا به صورت چهار دیواری، فنس کشی، آلاجیق و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی احداث شده بود که ماموران امور اراضی و تیم‌های گشت حفاظت اراضی شهرستان به طور کامل تخریب و اراضی مرغوب و بکر به چرخه تولید محصولات کشاورزی بازگشت.

 رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: این مقدار اراضی از مجموع ۱۴ مورد ساخت و ساز‌های غیرمجازکه شناسایی و پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی تشکیل شده و از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲ مورد از آن‌ها تخریب‌شده است.

نباتی  بیان کرد: در راستای برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و حفظ اراضی بکر و طبیعی در این مدت ۵۰۰ مورد اخطاریه توقف ساخت و ساز صادر شده است.

او  ادامه داد: برخی از ساخت‌وساز‌ها با داشتن مجوز انجام شده که این مجوز‌ها مربوط به سال‌های گذشته بوده و در ۲سال اخیر هیچ گونه مجوز ساخت و سازی صادر نشده است.

 رئیس جهاد کشاورزی بروجرد   یادآور شد: حفاظت از اراضی کشاورزی در این شهرستان بطور جدی دنبال می‌شود و تیم‌های گشت زنی حفاظت از اراضی کشاورزی بصورت شبانه روزی از این اراضی حفاظت میکنند و از مردم می‌خواهیم در صورت بروز هر گونه تخلف و سودجویی در اراضی کشاورزی گزارشات خود را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

به گفته نباتی، همچنین کشاورزان در صورت هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی قبل از اقدام باید مجوز لازم را از اداره امور اراضی دریافت کنند.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

تخریب ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.