جمشیدی فرد گفت: به مرحله ای رسیدیم که باید تفکر تخصص حسابداری ایرانی به صورت مکتوب نوشته شود..

نظرات تخصصی حسابداران رسمی ایرانی باید نوشته شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشیدی فرد, رئیس شورای عالی حسابداران رسمی ایران درمراسم گرامی داشت روز ملی حسابدار اظهار کرد: حسابداری در جامعه ما جای گرفته و مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است. حسابداران با دقت نظر و تخصصشان به اعداد معنا می بخشند.

او ادامه داد: در انتخابات دوره هفتم جامعه حسابداران از نگاه شخص محوری اعضا عبور کردیم و با بیان نقطه نظرهای مختلف به نتیجه مطلوب برسند. به مرحله ای رسیدیم که باید تفکر تخصص حسابداری ایرانی به صورت مکتوب نوشته شود.

جمشیدی فرد تشریح کرد: در دوره هفتم فعالیت جامعه حسابداران معیارهای مختلفی بیان شده است که در چارچب مقررات رسمی در دستور کارمان است. همزمان با چالش های غیر متعارفی از جمله بحث تغییر آیین نامه موسسات حسابداری مطرح شده است  دربحث و مباحثه هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به نهاد ناظر ادامه داد: این موضوع به صورت اساسی جامعه را در خود درگیر می کند اما باید شرایط محیطی رادرک کرد. پیشنهاد فعلی که در خصوص نهاد ناظر عنوان شده است برای ما نزدیکی به قانون مهم است. نگاه به حسابرسی باید متفاوت باشد. هم اکنون تفکر این است که حسابرسی تنها گوشه ای از نهاد ناظر است در صورتی که هدف حسابرسی نظام بخشی به صورت های مالی است.

او گفت: اگر ما بپذیریم که حسابرسی در مقام و جایگاه متناسب خود قرار دارد قطعا مشکلات کم تر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار