دژپسند گفت:یکی از ارکان جدی تحقق نظام بودجه ریزی حسابداری است.

حسابداری یکی از ارکان نظام بودجه ریزی صحیحبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش روز ملی حسابدار اظهار کرد: حسابداری جز لاینفک و مهمترین بخش وزارتخانه اقتصاد تلقی می شود و باید در تمام نهادها بالاترین جایگاه را داشته باشد.

وی افزود: برنامه ها باید به رابطه دو سویه بین حسابداران و بخش دولتی منتهی شود.

دژپسند اظهار کرد: تقارن این روز با روز ملی قانون اساسی برای مجریان قانون بسیار قابل اهمیت است.در جامعه حسابداران نباید عملکرد حسابدارانی که دارای معلولیت جسمی هستند را نادید گرفت.

وی اضافه کرد:وقتی که مسئول پروژه اصلاح قانون و بازنگری محاسبات بودم حس کردم دنیای حسابداری،دنیایی دیگر است و اگر بتوان آن ر شناخت و از ظرفیت بالای آن بهره مند شد ،توسعه و رشد اقتصادی تسهیل می شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ابراز کرد:نمی توانیم از حکمرانی خوب سخن بگوییم ولی شفافیت را کتمان کنیم و همچنین شفافیت بدون گزارشگری مالی و استاندارد های حسابداری معنی ندارد.

وی افزود:یکی از ارکان جدی تحقق نظام بودجه ریزی، حسابداری است.زمانی می توانیم بودجه را منسجم و منطقی بیان کنیم که حسابداری تعهدی تایید شده باشد. یادمان نرود که هزینه یابی هم در نظام بودجه ریزی جایگاه ویژه ای دارد.

دژپسند گفت: قیمت تمام شده تولید خدمت دستگاه های اجرایی که شمارش پذیر نیست بسیار مهم و دشوار است. باید در بحث محاسبه ارزش کالاهای خدماتی فکر کنیم و از تجربیات دنیا استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از نظام حسابداری باید در تصمیم گیری ها استفاده شود ولی ابعاد آن باید گسترش یابد.

 وزیر امور اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ به سختی سال آینده توجه کرده و شب گذشته به تصویب هیئت دولت رسید.

وی افزود: می دانیم که مردم این موضوع را می دانند که سال آینده هم شرایط ویژه ای خواهیم داشت اما معتقدیم تمام تلاش ها صورت گرفته و بودجه سال ۹۸ هم معقول و منطقی بسته شده است.

دژپسند در پایان گفت: اطلاعات درز شده از بودجه را صحیح نمی دانم و تایید نمی کنم بهتر است اجازه دهیم طبق روال این مصوبه در مجلس شورای اسلامی قرائت و مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

بودجه سال ۹۸ هم معقول و منطقی بسته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار