مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی شیلات ایران گفت: مشارکت جامعه صیادی در جمع آوری آمار صید و مبارزه با صید غیرمجاز، در برنامه ریزی شیلات بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضا شاهی فر مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی شیلات ایران در جلسه بررسی وضعیت صید و صیادی در بابلسر گفت: بررسی آمار صید ماهیان استخوانی از سوی شرکت‌های تعاونی صیادی پره در سه استان ساحلی شمالی، نشان می‌دهد که استان مازندران نسبت به دو استان گیلان و گلستان وضعیت مطلوب تری دارد.

او با بیان اینکه مشارکت جامعه صیادی در جمع آوری آمار صید و مبارزه با صید غیرمجاز، در برنامه ریزی شیلات بسیارموثر است، افزود: در کنار تلاش صیادی مازندران، این استان در موضوع بازسازی ذخایر چه به صورت طرح تکثیر طبیعی (شیل گذاری و احداث استخر در اراضی جایگاه‌های پره) و چه به صورت تکثیر نیمه مصنوعی ازسوی مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی نیز گام‌های مهمی را با مشارکت جامعه صیادی برمی دارد.

شاهی فر افزود: جامعه صیادی مازندران تعامل سازنده و خوبی با ناظران و آمارگیران شیلاتی حاضر در شرکت‌های تعاونی پره دارند.

ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران هم در این جلسه گفت: همکاری جامعه صیادی با ناظران و نیز نیرو‌های یگان حفاظت منابع آبزیان استان بسیار مطلوب و قابل تقدیر است.

او افزود: درسال‌های گذشته رونق صید را در سبد صیادان داریم که نتیجه تلاش و همکاری موثر و  همدلی جامعه صیادی و شیلات در امر بازسازی ذخایر است.

مدیرکل شیلات مازندران با توجه به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر فعالیت صیادی گفت: مکاتبات لازم با مراجع کشوری و استانی در خصوص تامین سوخت مورد نیاز قایق‌های شرکت‌های تعاونی پره و نیز قایق‌های یگان و پایگاه‌های حفاظت منابع که در صف مبارزه با صید غیر مجاز دارند، انجام شده است.

قاسم کریم زاده جانشین مدیرکل و معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در این جلسه گفت: ۷۹۰ تن ماهی استخوانی تا امروز در مازندران صید و روانه بازار مصرف شد که ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

او افزود: ارزش اقتصادی ماهیان صید شده امسال در مازندران حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

کریم زاده از صید و تحویل ۴۴ قطعه ماهی خاویاری مولد از سوی صیادان به شیلات اشاره کرد و گفت: نظارت عالیه بر صید در چارچوب قوانین و مقررات با حضور قوی نیرو‌های یگان و نیز ناظر شیلاتی انجام و آمار‌ها نیز به صورت روزانه رصد می‌شود.

انتهای پیام/ س
برچسب ها: شیلات ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.