مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: رفع خصومت و حل دعاوی مردم باید در اولویت کار قضات باشد.

قوه قضاییه پاسدار حقوق مردم هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  حجت الاسلام شمس الله جلیلیان امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان اظهار داشت: اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظایف خطیری مشخص کرده است که تاکنون کسانی که در این دستگاه هستند به خوبی به آن عمل کرده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه قضاوت در فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) افزود: تحقق بخشی به عدالت هدف اصلی قوه قضائیه محسوب می‌شود.

این مسئول بیان داشت: قانون اساسی قانونی مترقی و مایه مباهات است که حق رعیت و والی در آن به خوبی رعایت شده است اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین از مهم ترین وظایف قانون اساسی است.

او با تاکید بر اینکه رفع خصومت و حل دعاوی مردم باید در اولویت کار قضات باشد، گفت: در قوه قضاییه رسیدگی به پرونده های مردم و فراتر از آن حقوق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توسط قضات انجام می گیرد این مجموعه حقوقی پاسدار حقوق مردم هستند و برای رسیدن به اهداف عالی قوه قضاییه که همان تحقق عدالت است تلاش می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: بکارگیری قضات عادل و آشنا به ضوابط دینی و همچنین دوری از هر نوع روابط ناسالم از مهم ترین نیازهای یک مجموعه حقوقی است.

او  اجرای صحیح قانون را مهم ترین عامل جلوگیری از هرج و مرج دانست و گفت: نظارت بر حسن اجرای قوانین نیز از دیگر عواملی است که قوه قضاییه باید به آن اهتمام ویژه داشته باشد پایبندی به قانون و حمایت از قانون آثار و برکات برای مردم و مسئولین دارد و در ایجاد امنیت نقش بسزایی ایفا می کند.

او در بخش دیگری از سخنانش اغتشاشات اخیر کشور و همچنین مسائل عراق و ترکیه را نقشه شوم دشمنان دانست و افزود: اما با هوشیاری مقام معظم رهبر و شفاف سازی که انجام داد وظیفه مدافعان مشخص شد.

حجت الاسلام جلیلیان بیان کرد: اکنون که در آستانه انتخابات هستیم دشمن در تلاش است تا دوقطبی ایجاد کند و بین مردم و مسئولین تفرقه اندازی کند زیر سوال بردن قانون اساسی از دیگر نقشه های دشمنان است که باید آگاهی و بصیرت با این مسائل برخورد کنیم دشمن برای آینده کشور برنامه ریزی های بسیاری در سر می پروراند اما بسیجیان باید آگاهانه این تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.