جان سالم به در بردن بانوی سبزواری از توده‌ی ۳۵ سانتی متری

متخصص زنان و زایمان جراح و فلوشیب انکولوژی زنان گفت:یک توده با طول ۳۵ سانتی متر طی یک عمل جراحی با موفقیت از شکم یک بانوی ۴۵ ساله‌ی سبزواری خارج شد.

توده ۳۵ سانتی متری در شکم بیماری سبزواریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ژیلا آگاه متخصص زنان و زایمان جراح و فلوشیب انکولوژی زنان گفت: این بیمار با درد و بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود و پس از معاینات اولیه و انجام سونوگرافی، توده‌ای به ابعاد ۳۵ سانتی متر در رحم این بیمار مشاهده شد.

او تصریح کرد: با انجام بررسی‌های لازم و آزمایش‌های تخصصی، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده‌ای با وزن چهار کیلوگرم با موفقیت از رحم این بیمار خارج و بیمار با حال عمومی مطلوب و رضایت بخش ترخیص شد.

متخصص زنان و زایمان گفت: بانوان باید در شرایط مشکوک و داشتن علائم مرتبط با این عارضه با مراجعه به پزشک متخصص و انجام سونوگرافی جهت تشخیص به موقع و پیشگیری از عوارض اقدام کنند.

آگاه با بیان اینکه توده‌های خوش خیم رحم از شایع‌ترین توده‌های رحمی هستند که در ۵۰ درصد بانوان ایجاد می‌شوند، افزود: در بسیاری از مواقع این توده ها، کوچک و بدون علامت هستند و از مهمترین علائم آن‌ها می‌توان به افزایش خونریزی در دوران قاعدگی اشاره کرد.

انتهای پیام//م. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار