۸۰ درصد مبتلایان کاوازاکی کودکان زیر ۵ سال اند

فوق تخصص عفونی کودکان گفت: بیماری کاوازاکی بیماری‌ای التهابی است که در ۸۰ درصد موارد در بچه‌های زیر ۵ سال خود را نشان می دهد.

محمد حسن اعلمی فوق تخصص عفونی کودکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بیماری کاوازاکی بیماری‌ای عفونی و التهابی است که با تب بیشتر از ۵ روز، نشانه‌های آزمایشگاهی، قرمزی چشم ها، قرمزی لب ها، ترک خوردن لب ها، قرمزی پوست بدن، قرمزی و ورم کف دست‌ها و پا‌ها و گاهی با بزرگی غدد لنفاوی و گردنی خودش را نشان می‌دهد.

او افزود: مهم‌ترین عارضه این بیماری گرفتگی قلبی است که خودش را با گشاد شدن رگ‌های قلبی نشان می‌دهد.

فوق تخصص عفونی کودکان ادامه داد: اگر گشاد شدن رگ‌های قلبی در این بیماری درمان نشود در یک چهارم موارد ممکن است با درگیری قلبی خود را نشان دهد و اگر درمان شود این عدد به دو و نیم درصد می‌رسد یعنی عوارض آن ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

اعلمی بیان کرد: در حال حاضر ارتباط این بیماری با غذا‌ها و همچنین عامل به وجود آمدن آن دیده نشده، ولی احتمالا عفونت‌های ویروسی نقش مهمی در ایجاد این بیماری دارند.

او تصریح کرد: در برخی از موارد کاوازاکی با کرونا ارتباط و همراهی دارند، در این خصوص بیمارانی هم بوده اند که بیماری کرونا داشتند و کاوازاکی هم در آن‌ها مشاهده شده است.

فوق تخصص عفونی کودکان تاکید کرد: در ۲۰ درصد موارد ممکن است جوان‌ها و افراد بزرگتر هم درگیر این بیماری شوند.

اعلمی اظهار کرد: داروی بیماران مبتلا به کاوازاکی ایمونوگلوبین (IDIG) و قرص آسپرین تحت نظر پزشک مربوطه است.

فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در صورت مشاهده‌ی علائمی از جمله تب بیش از ۵ روز و به ویژه قرمزی چشم و قرمزی بدن احتمال مبتلا شدن به این بیماری زیاد است.

انتهای پیام//ی. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۲۱:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خدایا بچه ها که نمیتونن رعایت کنن خواهشا این ویروس رو تموم کن. حتی طفل معصوم ها هم این بیماری لعنتی رو میگیرن خدایا خیلی ناراحتم و دلتنگ روز هایی هستم که بدون ترس میرفتم مسافرت و....... خدایا تنها آرزوم اینه که جهان رو از کرونا و تمام بیماری های مثل کرونا آزاد کنی،