با تجهیز نسبی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند، این مرکز در اوایل اسفند ماه راه‌اندازی خواهد شد.

مودی رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: از سال ۱۳۹۶ طی رایزنی‌های صورت گرفته با دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موافقت اولیه با تاسیس مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی بیرجند اخذ شد و قرارداد همکاری در پاییز ۹۷ با دفتر نوآوری و کسب و کار نوین این معاونت امضا شد.

اوبا بیان اینکه پس از تخصیص اعتبار اولیه طرح سه‌بعدی این مرکز تهیه  و به دو فاز تقسیم شد افزود: در فاز اول مقرر شد فضای استارتاپی و فضای پارتیشنی جهت حضور شرکت‌ها ایجاد شود.

مودی با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای جهت راه‌اندازی این مرکز در دانشگاه انجام شد، ادامه داد: اختصاص مکان مناسب در طبقه دوم دانشکده مهندسی کامپیوتر و صنایع به میزان ۵۹۰ متر مربع، طراحی داخلی فضای اختصاص یافته، خرید بخشی از اقلام مورد نیاز از جمله صندلی، کامپیوتر، چاپگر، کمد، فایل، رنگ‌آمیزی، نصب اسکلت، پارتیشن‌بندی و نصب درب‌های شیشه سکوریت فضای شرکتی موجود از جمله این فعالیت ها است.

رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: حرکت در مسیر اشتغال و داشتن دانشگاهی کارآفرین، مستلزم وجود زیرساخت‌هایی جهت استقرار شرکت‌‎ها و تیم‌های فعال می‌باشد.

او با بیان اینکه وجود مراکز نوآوری و مراکز رشد دانشگاهی می‌تواند گامی موثر در این خصوص ارزیابی شود گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند، پتانسیل بالایی در حوزه کارآفرینی و استارتاپی دارد و چند استارتاپ موفق مانند پازلی و ری‌اکت‌اپ توسط دانشجویان این دانشگاه اجرا شده است.

مودی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند می‌تواند کمک شایانی جهت پیشبرد حمایت از تیم‌ها و استارتاپ‌ها باشد.

 انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.