۳۰ دستگاه تاکسی در شیراز با پیوستن به شبکه دوستدار کتاب به کتابخانه سیار مجهز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود حسن‌شاهی مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در مراسم آغاز به کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز در پایانه مسافربری درون‌شهری ترمینال شهید کاراندیش گفت: ترویج کتابخوانی از راه‌های مهم توسعه فرهنگ شهروندی است.

او، افزود: بسیاری از شهروندان، بخش مهمی از اوقات خود را در وسایل حمل و نقل عمومی می‌گذرانند و کتابخوانی زمینه مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت آن‌ها است.

حسن شاهی تصریح کرد: ۳۰ اتوبوس درون‌شهری به‌ منظور انتقال پیام‌های شهروندی با استفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری به مانیتور مجهز شده‌اند که در ۳۰ تاکسی به صورت آزمایشی با مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ادامه داد: پس از دریافت بازخورد‌های این طرح، تا پایان امسال تعداد بیشتری از تاکسی‌ها به این کتابخانه‌های در گردش مجهز می‌شوند.

حسن دهقان سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در معرفی این کتاب‌ها اضافه کرد: کتاب‌های این کتابخانه‌ها با موضوعات مختلف و در حوزه‌های شعر، طنز، تربیتی و داستان کوتاه انتخاب شده‌اند تا شهروندان در سفر‌های کوتاه مدت بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

او، اظهار کرد: کتابخانه‌های تولیدشده از جنس روکش خودرو‌ها و با کیفیتی مناسب انتخاب شده‌اند تا به راحتی در معرض دید مسافران قرار گیرند.

دهقان تاکید کرد: تا کنون شبکه از ۳۰ تاکسیران داوطلب تشکیل شده که در ادامه با دریافت بازخورد‌ها و بررسی‌های کارشناسانه، تاکسی‌های بیشتری به این طرح می‌پیوندند.

شبکه‌سازی اصناف طرح جدی شیراز برای پایتختی کتاب ایران است

همچنین مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم، شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب  شیراز را یکی از طرح‌های جدی شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران برشمرد.

او، گفت: شهروند محوری در امور فرهنگی و ترویجی حرف اول و آخر را می‌زند و شیراز با شبکه‌سازی اقشار و صنوف دوستدار کتاب این امر را به واقعیت نزدیک کرده است.

در این برنامه، کتابخانه سیار در ۳۰ تاکسی نصب شد و تاکسیرانان با دریافت لوحی به شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز پیوستند.

پیش از این گروه‌ها و اصناف مختلف از جمله سالمندان، پاکبانان، آتش‌نشانان، دانش‌آموزان، نابینایان، نامه‌رسانان، رستوران‌ها و کافه‌داران نیز از طریق معاونت فرهنگی شهرداری به این شبکه پیوسته‌اند.

طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تاکنون چهار دوره متوالی آن برگزار شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.