معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از شناسایی و بستری شدن ۱۰۲ نفر به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان‌های این استان خبر داد.

بستری شدن ۱۰۲ بیمار مبتلای به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان اردبیلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک نخستین معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با رد وجود موارد فوتی ابتلای به آنفلوآنزا در مراکز درمانی استان اردبیل گفت: برای آزمایشات تکمیلی و ویروس‌شناسی و نیز بررسی شیوع گونه خاص ویروس آنفلوانزا از این تعداد بیمار نمونه‌برداری انجام شده است.

او با اشاره به اثر عمیق بیماری برای مادران باردار و حساسیت درمانی و بهداشتی برای رسیدگی در این زمینه و با بیان این که هشت نفر از این مبتلایان مادران باردار بودند، افزود: تاکنون چهار نفر از این مادران از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از چهار مورد بستری دیگر نیز تنها حاد عمومی یک فرد مبتلا حاد گزارش شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نخستین کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف از جمله افراد بالای ۶۵ سال سن، بیماران دیابتی، بانوان باردار و کودکان از جمله افراد در معرض خطر در برابر بیماری آنفلوآنزا ذکر و اعلام‌کرد: برای ایمن‌سازی کارکنان مراکز درمانی ۲ هزار و ۲۰۰ عدد واکسن تهیه شده و در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار گرفته است.

او از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی و میزان مراودات حضوری بویژه در فضاهای سربسته و اجتماعات، با تهیه واکسن آنفلوانزا از داروخانه‌ها، خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از افراد مبتلا خواست تا با رعایت موازین بهداشتی از جمله شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی و نیز استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه از درگیر شدن افراد دیگر به این بیماری جلوگیری کنند.

 نخستین افزود: بیماری آنفلوآنزا حدود یک هفته طول می‌کشد و با علایم شدیدتر از سرماخوردگی همراه بوده و از طریق استراحت کافی، مصرف مایعات فراوان و در موارد حاد از طریق بستری و درمان ضدویروسی قابل کنترل است ولی در صورت اپیدمی می‌تواند تا ۲۰ درصد از جمعیت را درگیر کند.

او با تاکید بر لزوم آموزش به مردم بویژه رعایت موازین بهداشتی در مراکز پرازدحام از جمله مدارس و کلاس درس، به شهروندان توصیه کرد که فرد مبتلا، به مدت سه روز در منزل استراحت کرده و ارتباطات محدود و کمتری با اطرافیان داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.