مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از برگزاری نخستین همایش سراسری ثبت آثار و بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور در استان خبر داد.

سیدحکمت ‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: همایش تخصصی سراسری ثبت آثار و بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور ۱۶ و ۱۷ آذرماه جاری با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی، کارشناسان این دفتر، اعضاء شورای ملی ثبت آثار کشور، پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی و مسئولان میراث فرهنگی خوزستان در بندر ماهشهر برگزار خواهد شد.

او با بیان این‎که محوریت این همایش، ثبت آثار ارزشمند حوزه صنعت در سطح کشور است افزود: در این همایش ۲ روزه، پرونده ثبتی آثاری نظیر سدها، کارخانجات، تأسیسات و نظایر آن‎ها و همچنین ایستگاه‎ها و پل‎های راه‎آهن ارائه خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: این نشست با حضور ۲۶ استان کشور به میزبانی فرمانداری بندرماهشهر، صنایع ملی پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر ماهشهر، اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر برپا می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: ۱۳۵ پرونده از استان خوزستان و ۱۱۵ پرونده از ۲۵ استان دیگر طی این همایش از سوی کارشناسان حوزه میراث غیرمنقول بررسی خواهند شد.

انتهای پیام/م

برپایی نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.