هدایت پژوهش‌ها به سمت موضوعات بومی

تحقیقات و پژوهش‌هایی که از سوی محققان انجام می‌گیرد به موضوعات بومی و رفع مسائل هدایت شود.

هدایت پژوهش‌ها به سمت موضوعات بومیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، لیلا محمدیان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری گفت: تحقیقات و پژوهش‌هایی که از سوی محققان انجام می‌گیرد به موضوعات بومی و رفع مسائل استان هدایت شود.

او افزود: اگر پژوهش‌ها با نگاه بومی انجام گیرد بی شک خروجی بهتری خواهد داشت و در رفع چالش‌ها و مشکلات استان موثر واقع می‌شود.

محمدیان اضافه کرد: استان هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر ذخایر طبیعی دارای ظرفیت‌های غنی و قابل توجهی است که با بهره گیری از این ظرفیت‌ها در تحقیقات علمی می ‎توان روند توسعه یافتگی استان را شتاب بخشید.

او، پژوهش را مقدمه و پیش زمینه رشد و توسعه دانست و ادامه داد: بی شک هیچ توسعه‌ای بدون نگاه به تحقیقات کاربردی و پژوهش‌های فناورانه محقق نمی‌شود از همین رو باید این مهم در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

محمدیان، نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش را از ضروریات جامعه دانست و گفت: اگر این مهم در مدارس ترویج و تعمیق شود می‌تواند نویدبخش تشکیل جامعه‌ای پژوهش محور و رو به توسعه باشد.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به تخصیص یک درصد از اعتبارات خود به موضوع پژوهش اهتمام ورزند و می‌طلبد در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش با دانشگاه شهرکرد هم افزایی و همکاری کنند.

محمدیان با تأکید بر اطلاع رسانی مناسب برنامه‌های هفته پژوهش اضافه کرد: باید از همه ظرفیت اطلاع رسانی، رسانه ها، فضای مجازی و فضاسازی شهری در این راستا بهره گرفت تا توجه مردم به اهمیت پژوهش معطوف گردد.

او ادامه داد: انتظار می‌رود در هفته پژوهش همه پژوهشگران دیده شوند و تجلیل از محققان برتر تعلق سازمانی نداشته باشد و چنانچه در این خصوص خلاء وجود دارد این مورد به عنوان یک پیشنهاد به دبیرخانه مرکزی انتقال داده شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: استانداری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار