به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، محمد قانعی رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در مراسم تجلیل از ۱۰۰ برند شاخص استانی و کشوری گفت: برندسازی در حرفههای مختلف یک هنر است و یکی از این حوزهها در صنعت
هتلداری است و در سطح کشور در برخی صنایع مانند پزشکی، هواپیمایی، ریلی و ... باید ساختارهای غلط را اصلاح کنیم، اما در صنعت هتلداری موضوعات درجهبندی و استانداردسازی یک تا ۵ ستاره را داریم و برخی اخبار در رابطه هتلهای ۶ و ۷ ستاره صحت ندارد و در انجمن جهانی هتلداری بالاترین عدد در کیفیت ۵ است.
او افزود: در برندهای هتلداری خدماتی همچون کیفیت میزبانی، اقامت، غذا، ایمنی و بهداشت همواره مطرح است و هرکدام از این ۵ مهم به ویژه دو مورد آخر با نقص همراه باشد کل کیفیت آن مجموعه را تحتالشعاع قرار داده و زیر سوال میبرد.
محسن شرکا رئیس کانون کارفرمایان خراسان رضوی، گفت: برند و سرمایه یک زنجیره اقتصادی متصل به هم در مسیر مشتریمداری و ارائه خدمات مطلوب، شایسته و ایدهآل هستند و هرگز جدای از هم نیستند و برندی موفق است که برای مطرحشدنش سرمایهگذاری خوبی شده باشد.
او ادامه داد: زشتیها موجب تخریب و کاهش ارزش و اعتبار برند میشوند.
همچنین علی مختاری دبیر برگزاری اجلاس ملی و بینالمللی میزبانی ایرانی اسلامی گفت: مشهد جزو ۳ شهر برتر کشور در حوزه برند و برندینگ بوده و شهرهای اصفهان و شیراز نیز از جمله دیگر شهرهای شاخص ایران در این حوزه هستند.
او تصریح کرد: طبق آمار یونیدو ۷۰ درصد اقتصاد دنیا در حوزه خدمات و ۳۰ درصد در حوزه تولید بوده و در شهرهایی همچون مشهد هم که رنگ و بوی زیارتی و سیاحتی دارد هم همین آمار صدق میکند.
دبیر برگزاری اجلاس ملی و بینالمللی میزبانی ایرانی اسلامی گفت: در پایان این مراسم امیر دانایی قهرمان ۲۰ کوهنوردی به عنوان سفیر ششمین اجلاس ملی و بینالمللی میزبانی ایرانی معرفی شد و برندهای حاضر نیز قول حمایت لازم از این قهرمان ملی و بینالمللی را در مسیر فتح ۷ قله بام دنیا دادند.
علی مختاری افزود: دانایی در هر فتح پرچمهای مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجلاس ملی و بینالمللی میزبانی ایرانی اسلامی و برندهای برتر این رویداد را به اهتزاز در می آورد که در گام نخست با سفر به اروپا در اوایل آبان ماه ۹۸ بام روسیه را فتح کرد و در گام بعد نیز در اواخر آذر ماه امسال با سفر به آمریکای جنوبی بام آرژانتین را فتح می کند.
انتهای پیام//ی.ج