مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی گفت: در ۱۴ آذر قرار است ۱۴ میلیون نهال در سراسر کشور کاشته شود.

علیرضا صحرایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: طرح نهضت سبز طرحی ملی است که امروز در سطح کشور کلید خورده و این امر با مشارکت مردم در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی صورت گرفته است.

او ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح در ۲۳ شهر استان خراسان رضوی عملیاتی شد که بر همین اساس ۹۵۰ اصله نهال در استان کاشت می‌شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی گفت: در ۳ هزار هکتار مناطق کویری در دسترس درختچه‌های نهال با گونه‌های جنگلی و بیابانی کاشت می‌شوند که این امر با همکاری و حضور تمام سازمان‌های مردم نهاد (NGO)، هیئت اتومبیل رانی، دانشجویان و دانش آموزان صورت می‌گیرد.

صحرایی افزود: طرح ملی نهضت سبز در ۲۳ شهرستان پراکنده است و نهال‌های مورد نیاز در ۲۳ نهالستان در سطح استان تولید می‌شود که متناسب با نوع اقلیم و آب و هوای آن منطقه کاشت انجام می‌شود به طور مثال در ارتفاعات جنوب شهر مشهد گونه‌های کم آب و جنگلی‌ای از جمله (اناب، ارغوان، زبان گنجشک و...) کاشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی گفت: علاوه بر کاهش سوخت طبیعتا فضای سبز نقش مهمی در کاهش آلودگی دارد و همچنین کاشت این نهال‌ها نقش مهمی را در کالبد شهر ایفا می‌کند.

او تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم که در این امر مهم درخت و درختکاری کمک کرده و همچنین در حفظ و نگهداری محیط زیست، درخت‌ها و بوستان‌ها کوشا باشند.

انتهای پیام//ی. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.