هیئت‌های اجرایی کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی والیبال نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای هیئت‌های اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) و فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) امروز (پنجشنبه) در خانه المپیک لوزان سوئیس نشست مشترکی برگزار کردند.

برابری جنسیتی، مبارزه با تبعیض و دوپینگ از جمله مباحثی بود که در این جلسه مشترک مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه که نخستین گردهمایی مشترک ارگان‌های حاکم در دو سازمان است، توماس باخ، رئیس IOC، ابتکار فدراسیون بین المللی والیبال را ستود.

اداره خوب و آماده سازی برای بازی‌های المپیک سال آینده در توکیو نیز در دستور کار قرار گرفت. عدم تبعیض موضوع مهمی برای FIVB در سال‌های اخیر بوده است.

باخ گفت: "ما بسیار خوشحالیم که یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌های بین المللی المپیک را اینجا کنار خود داریم. شما می‌فهمید که ورزش جهانی و تمام چالش‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید به چه معنی است.در میان این چالش‌ها، شما بسیاری از این پیشرفت‌ها را پیش بینی کرده اید، بنابراین من اطمینان دارم که امروز یک نشست بسیار مثمر ثمر خواهیم داشت. شعار شما نوآوری است و ما همین حرف‌ها را می‌زنیم، اما با کلمات مختلف. تغییر بده یا تغییر کن. اگر بخواهیم اهمیت خود را حفظ کنیم، باید نوآوری کنیم، باید تغییر کنیم، در غیر این صورت عقب خواهیم افتاد و به طور بالقوه محو می‌شویم."امروز، ما رویکرد مقابله با این چالش‌ها را به اشتراک می‌گذاریم.

آری گراسا رئیس FIVB، رئیس فدراسیون جهانی والیبال از سال ۲۰۱۲، هدف این سازمان را تبدیل شدن به "ورزش شماره یک خانوادگی جهان" عنوان کرد.

این مقام برزیلی همچنین به هیئت اجرایی IOC تأکید کرد که ۴۵ درصد از مدیران FIVB زن هستند.

گراسا گفت: "FIVB همیشه از بستر خود برای ارتقا و توانمندسازی زنان و دختران استفاده کرده است. در زمین بازی تیم‌های بانوان ما جوایز نقدی مشابه تیم‌های آقایان دریافت می‌کنند و ورزش مردان و زنان نیز نتایج مالی یکسانی دارند. من معتقدم که این موضوع ما را از بسیاری از ورزش‌های دیگر متمایز می‌کند. "

FIVB نخستین فدراسیون بین المللی بود که با IOC جلسه مشترکی را در خانه المپیک، مقر جدید این سازمان که در ماه ژوئن افتتاح شد، برگزار کرد.


بیشتربخوانید: همکاری با سازمان ملل به نفع آوارگان/ تاکید بر اجرای اصلاحات المپیک


انتهای پیام/

برگزاری جلسه مشترک بین مقامات المپیک و والیبال جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار