ضیا مقدم از بازگشت موتورسیکلت‌های اوراقی به چرخه مصرف پس از مزایده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد.

بازگشت موتورسیکلت‌های اوراقی به چرخه مصرف پس از مزایده ستاد اجرایی فرمان امام(ره)به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ضیا مقدم دبیر انجمن موتور سیکلت سازان در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور با اشاره به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده، اظهار کرد: موانعی برای اسقاط موتورسیکلت‌ها وجود دارد، چرا که موتورسیکلت‌های فرسوده در اختیار موتور سازان قرار نمی‌گیرد و همچنین پلیس راهور هماهنگی‌های لازم را با ما در این خصوص انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مصوبات اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده به موتورسازان ابلاغ نشده است، افزود: پیشنهاد خرید ۱۰۰ هزار گواهی از نهادی ذ‌ی‌ربط را داشتیم که هنوز این موضوع محقق نشده است، چرا که تولیدکننده از طرح اسقاط موتورسیکلت استقبال می‌کند.

ضیا مقدم با اشاره به ترخیص موتورسیکلت‌های اسقاطی در پارکینگ‌ها، گفت: برای ترخیص موتورسیکلت‌های اسقاطی در پارکینگ‌ها مالک باید مراجعه کنند که اگر این اقدام صورت نگیرد پلیس باید مالک را جریمه و موتور را به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارجاع دهد، اما در پارکینگ‌ها مشکلاتی وجود دارد، زیرا موتور‌های اوراقی را به گرده مصرف باز می‌گردانند.

وی افزود: انجمن موتورسیکلت‌سازان آماده اسقاط موتورسیکلت‌ها است، بر همین اساس نیاز داریم که شهرداری و دولت نیز زیرساخت‌ها را برای فراهم کند.

دبیر انجمن موتورسیکلت سازان با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بر اساس مصوبات موتور‌ها را به صورت اسقاطی و اوراقی به مزایده می‌گذارد، گفت: یک سری مزایده انجام می‌شود که مراکز اسقاط می‌توانند موتور‌ها را بخرند و زمانی که در مزایده فردی موتور‌ها را می‌خرد، این موتور دوباره به چرخه مصرف باز می‌گردد که ما مخالف این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: باید مزایده در اختیار تولیدکننده‌ها قرار گیرد، نه در اختیار مراکز اسقاط که این موضوع نیاز به مصوبه و دستورالعمل دارد.

به گفته ضیا مقدم اگر فردی در مزایده برنده شود باید قبول کند که پلیس راهور آن را شماره‌گذاری کند، زیرا با توقف شماره‌گذاری تولید کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای اسقاط موتورسیکلت‌ها نیاز به وام کم بهره داریم، افزود: باید برای اسقاط موتورسیکلت‌ها برای افراد وام کم بهره در نظر گرفت تا آن ها برای اسقاط موتورسیکلت خود ترغیب شوند.

دبیر انجمن موتورسیکلت سازان در پایان تصریح کرد: در آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک به ازای تولید هر موتورسیکلت باید ۳ موتور اسقاط شود، که بر اساس همین آیین‌نامه ۱۰ درصد درآمد موتورسیکلت‌سازان به تولید موتورسیکلت برقی اختصاص یابد و باید ۳ موتورسیکلت نیز اسقاط شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار