سحرخیز در جمع خبرنگاران:

شیوه فعلی خصوصی سازی درست نیست/ شفافیت مالی و رای نمایندگان ضروری است

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش گفت: به این شکل که دولت در حال خصوصی‌سازی است، قطعاً من از مخالفان خصوصی سازی در مجلس خواهم بود.

سحربه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم سحرخیز معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نگاهی که مسئولان داشتند و به توصیه دوستانم در آموزش و پرورش، فعلاً برای ثبت نام آمده‌ام و به عنوان یک فرهنگی ثبت‌نام می‌کنم.

او ادامه داد: مردم ما در چهل سال قبل نشان داده‌اند که در انتخابات حضور فعال دارند، در شرایط سخت کنار مسئولان بوده‌اند و دولت را تنها نگذاشته‌اند و همچنین در آینده کشور سهیم بوده‌اند. اگر مجلس از کارشناسان، خبرگان و کسانی که در بحث قانون‌گذاری تشکیل شود، وضعیت کشور خوب می‌شود. وضعیت کنونی مجلس خیلی خوب نیست و مجلس در بزنگاه‌ها نتوانسته است حضور خوبیی داشته باشد، به نظر من بهتر از این می‌توانست عمل کند و در مقایسه با مجلس‌های قبلی نمره‌اش را کمتر ارزیابی می‌کنیم.

سحرخیر درباره شفافیت مالی و رای نمایندگان افزود: در خصوص شفاف سازی مالی مجلس تاکید شده است تا وضعیت مالی آنان در معرض دید مردم قرار گیرد. این امر ضروری است و نمایندگان باید بیشتر از سایر افراد به موضوع شفاف‌سازی توجه کنند. در مورد شفافیت آرا اگر نظام حزبی و دلایل منطقی پشت تصمیم‌گیری‌ها باشد، در این صورت چه ترسی داریم؟ هر حزبی قوانین و چارچوب خودش را دارد، اگر کسی هم خود را وابسته به حزبی می‌داند باید بر اساس مرام آن عمل کند.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نمایندگان اگر شفاف سازی کنند، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌هایشان یک مقدار محتاط باشند. آن‌ها باید مشورت کنند تا تحت تاثیر افراد دیگر قرار نگیرند و منافع ملت را بر منافع خودشان ترجیح دهند؛ همچنین فرهنگیان اگر بتوانند باید دولت و مجلس آینده را متقاعد کنند که سند تحول آموزش و پرورش تنها راه پیشرفت این نهاد است؛ ما ۶ زیر نظام داریم، اگر این زیرنظام‌ها اجرایی شود، معیشت و منزلت فرهنگیان حل می‌شود و آموزش و پرورش می‌تواند به منزلتی که نیاز دارد برسد و مهمتر از همه، ما یک اصل ۳۰ در قانون اساسی داریم که معتقدم دولت به هیچ وجه به این اصل توجه نکرده است.

او با بیان اینکه بنده به این شکل که دولت در حال خصوصی‌سازی است، قطعاً از مخالفان خصوصی سازی در مجلس خواهم بود، گفت: مجلس در این زمینه موضع انفعالی داشت و اعلام کرده که مخالف است، اما دولت در حال اجرای آن است، اگر مجلس مخالف است چرا اهرم‌های نظارتی را به بازی نمی‌گیرد. امسال ما با وجود ۵۴ هزار میلیارد تومان بودجه، همچنان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در آموزش و پرورش با کسری مواجه هستیم. برای سال آینده بودجه ۵۵ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه می‌شود، چگونه سال آینده با چنین بودجه‌ای مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهند حقوق کارکنان با ۱۵ درصد افزایش را پرداخت و از سوی دیگر رتبه بندی را هم اعمال کنند.

سحرخیز در پایان گفت: بنده فکر می‌کنم دولت ۳۰ درصد بودجه آموزش و پرورش را نادیده گرفته است، وقتی معیشت معلمان حل نشود آموزش و پرورش راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار