تیم ملی هندبال کشورمان مدت‌ها است که اردویی نرفته و سرمربی ندارد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون هندبال کشورمان مدتی است که به ثبات رسیده و با حضور مدیر جوانی، چون علیرضا پاکدل اتفاق‌های خوبی برای جامعه هندبال رقم خورده است. از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی دوباره تمرینات تیم ملی آقایان، انتخاب سرمربی این تیم، میزبانی رقابت‌های جوانان آسیا در سال ۲۰۲۰ و ... اشاره کرد. هندبال کشور مدت‌ها بود که ثبات لازم را نداشت و تغییرات مدیریتی در آن شرایط سختی را برای این رشته رقم زده بود. حالا انتظار می‌رود با ثباتی که در این رشته به وجود آمده است در آینده شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در آن باشیم. البته در این میان نباید مشکلات ناشی از مسائل مالی را دستکم گرفت و باید دانست که شرایط سختی این روز‌ها در ورزش کشور وجود دارد.

تا به اینجای کار می‌توان با نگاهی به کارنامه علیرضا پاکدل قدم‌های آن را مثبت ارزیابی کرد و منتظر آینده‌ای بهتر برای هندبال کشور بود، اما سوالی که اینجا به وجود می‌آید این است که آیا این مسئله تنها برای آقایان است؟ الهام سلوکی مدت‌ها است که به عنوان سرپرست در پست نایب رئیسی بانوان فعالیت می‌کند و اگرچه در چند وقت گذشته قدم‌های خوب و البته مثمر ثمری برای هندبال برداشته است، اما هنوز به یکی از وعده هایش (مشخص کردن تکلیف تیم ملی بانوان) که چندین مرتبه آن را تکرار کرده عمل نکرده است.

خواب زمستانی مسئولان برای تیم ملی بانوان / وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند

بانوان کشورمان پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا که نزدیک به یک سال پیش انجام شد دیگر اردویی تشکیل نداده اند و تکلیف سرمربی آن‌ها هم مشخص نیست. این در حالی است که فاصله نسبتا زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان باقی مانده است و می‌توان با بهره از این زمان تیمی قدرتمند برای رقابت‌های پیش رو ساخت. متاسفانه هندبال در بخش بانوان نتوانسته شرایط آقایان را داشته باشد و مشخص نشدن سرمربی برای تیم بزگرسالان، شرایط خاص و ویژه‌ای را برای این بخش به وجود آورده است. البته همین مسئله در آینده می‌تواند بهانه خوبی برای ناکامی احتمالی باشد. باید منتظر ماند و چندی دیگر در رقابت‌های قهرمانی آسیا دید که بازیکنان، مربیان و حتی مسئولان از زمان کم برای اردو‌ها بگویند. البته این قصه تکراری ورزش ما است و بار‌ها در رشته‌های مختلف شاهد چنین مسئله‌ای بوده ایم.

البته ناگفته نماند که در چند وقت گذشته هندبال بانوان در بخش پایه تا حدودی وضعیت بهتری پیدا کرده و تکلیف مربیان و اردو‌های آینده مشخص شده است، اما هنوز مشخص نیست که تکلیف رده بزرگسالان به چه صورت خواهد بود. خانم نایب رئیس هر هفته از انتخاب سرمربی می‌گوید و مسئولان دیگر هم علاقه چندانی به پاسخ گویی ندارند. با این شرایط نمی‌تومان آینده خوبی برای هندبال بانوان پیش بینی کرد و باید دید سرانجام تکلیف چه خواهد شد.

پروانه: عجله‌ای برای انتخاب سرمربی وجود ندارد / سرمربی قطعا ایرانی است

حسن پروانه کارشناس هندبال کشورمان در گفتگو با خبرنگارا باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی صحبت‌هایی که با سلوکی و پاکدل داشته ام امسال مسابقه‌ای در پیش نداریم و تصور می‌کنم در سال آینده هم قرار باشد در نیمه دوم سال بازی کنیم بنابراین تصور می‌کنم دوستان عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداشته باشند و می‌خواهند تا در زمان مناسب انتخاب خوبی داشته باشند.

خواب زمستانی مسئولان برای تیم ملی بانوان / وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند

او درباره لیگ برتر بانوان هم بیان کرد: ۸ تیم در لیگ حضور دارند. ۴ - ۵ تیم نخست توان رسیدن به قهرمانی را دارند. مسابقات در این بخش به طور منظم برگزار می‌شود و می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند، زیرا سطح بالایی دارد. امیدوارم این مسابقات بتواند به هندبال بانوان ما کمک کند.

کارشناس هندبال کشورمان در ادامه گفت: بانوان ما می‌توانند در صورتی که اردو‌های خوبی داشته باشند و سرمربیشان مشخص شود در مسابقات قهرمانی آسیا موفق باشند. تا جایی که می‌دانم سرمربی تیم ملی ایرانی است، زیرا هزینه کمتری انجام می‌شود و شرایط اجازه نمی‌دهد تا از سرمربی خارجی بهره ببریم.


بیشتر بخوانید:

سلوکی:کادر تیم ملی هندبال بانوان همین هفته مشخص می شود

با نایب رئیس هندبال از لباس‌های ساحلی بانوان تا پوشش رادیویی و بلاتکلیفی نیمکت تیم‌های ملی

نگاهي به تاريخچه "هندبال در ايران و جهان"


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار