رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست همتای مکزیکی خود از قرار دادن کارتل‌های مواد مخدر مکزیک در فهرست سازمان‌های تروریستی صرف نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به درخواست مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، از قرار دادن کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی در فهرست سازمان‌های تروریستی صرف نظر کرد. 

ترامپ روز جمعه اعلام کرد به درخواست رئیس جمهور مکزیک به طور موقت از قرار دادن کارتل‌های مواد مخدر مکزیک در فهرست سازمان‌های تروریستی خودداری می‌کند. (بیشتر بخوانید

او در پیامی توئیتری نوشت: همه کار‌های لازم برای در نظر گرفتن کارتل‌های مکزیکی به عنوان سازمان‌های تروریستی انجام شده است. از دیدگاه قانونی ما آماده‌ایم چنین کاری کنیم. با این حال با تقاضای مردی که من به وی احترام می‌گذارم و وی را تحسین می‌کنم به عنوان کسی که به خوبی با ما کار کرده است، ما به طور موقت از این تصمیم صرف نظر می‌کنیم و تلاش‌های مشترک خود را برای مبارزه موقر با سازمان‌های خطرناکی که همچنان رو به روشد هستند تشدید می‌کنیم.

مارچلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک، در استقبال از این تصمیم روز جمعه در توئیتی نوشت: همکاری برنده شد و راه را برای دستیابی به نتایج خوب باز کرد.

اوایل ماه نوامبر سه زن و شش کودکان از جامعه مورمون‌های آمریکا که در شمال مکزیک مستقر بودند کشته شدند. این حمله به کارتل‌ها نسبت داده شد. همزمان واشنگتن از مکزیکوسیتی خواست علیه این کارتل‌ها اعلان جنگ کند و ترامپ اعلام کرد آمریکا آماده کمک به مکزیک در این زمینه است.

رئیس جمهور مکزیک ضمن رد این پیشنهاد گفت با هرگونه عملیات ارتش آمریکا در کشور خود مخالف است. وی گفت: ما به افراد مسلح اجازه نمی‌دهیم در خاک ما دست به عملیات بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار