سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آن‌ها پرداخت نشده باشد؛ راهکار‌هایی برای تکمیل کردن سابقه آن‌ها پیش بینی شده است.

تکمیل فواصل میان سوابق بیمه ‎ای به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آن‌ها پرداخت نشده باشد، می‌توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می‌شود کمیته‌ای تشکیل و از همه ابعاد موضوع بررسی می‌شود و در صورت تأیید ادعا سوابق تأیید می‌شود و به کارفرما اعلام می‌شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می‌شود.

گفتنی است، افرادی که کار نکرده باشند و حق بیمه آن‌ها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.

تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه پردازی از سوی بیمه شدگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و دارای سابقه کمتر از ۱۰ سال است. براساس قانون این دسته از بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند سوابق بیمه پردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.

سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان توصیه می‌کند که پرداخت حق بیمه و تکمیل سوابق خود در سازمان تأمین اجتماعی را پیگیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمه پردازی ادامه دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.