اقامتگاههای بقعه چلبی اوغلی سلطانیه زنجان سالهاست که بلا استفاده مانده است.

اقامتگاههای بقعه چلبی اوغلی سلطانیه بر روی گردشگران بسته استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مسئولین میراث فرهنگی سال‌ها پیش با هدف ایجاد کاربری برای این بنای تاریخی در صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی بقعه چلبی اوغلی را به بخش خصوصی واگذار کرده و حجره‌های موجود در این بنا به اتاق‌های بسیار زیبای اقامتی تبدیل شد.

اما پس از گذشت سال‌ها هیچ یک از غرفه‌های اقامتی در بقعه چلبی اوغلی تاکنون مورد استفاده گردشگران قرار نگرفته است.
 
با وجود اقامتگاه گردشگری در بقعه چلبی اوغلی  همچنان شاهد  سرگردانی مسافران و گردشگران برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب در سلطانیه هستیم که برطرف شدن این مشکلنیازمند تدبیر و اقدام ویژه مسئولان است.

گفتنی است بنای تاریخی چلبی اوغلی یکصد و شصتمین اثر تاریخی به ثبت رسیده در فهرست میراث ملی ایران است.

ارجمند سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: در سال‌های گذشته مجموعه چلبی اوغلی توسط صندوق احیا آماده شد بود  باتوجه به عدم رعایت تشریفات واگذاری به بخش خصوصی سالهاست که بلااستفاده باقی مانده است.

او افزود:هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم که بعد از تکمیل تجهیزات و انتخاب سرمایه گذار این اقامتگاه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

ارجمنددر پایان افزود: اقدامات لازم برای واگذاری به صندوق احیا انجام شده و صندوق احیا فراخوان انتخاب سرمایه گذار را در ماه آتی منتشر خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.