از بانک‌ها امنیت بیشتر بخواهید

جانشین پلیس فتا اصفهان گفت: شهروندان از بانک‌ها به عنوان مودی مالی خود امنیت تکمیلی حساب خود را بخواهید.

سرهنگ شکراللهی جانشین پلیس فتا استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در رابطه با اهداف هکر‌ها گفت: بسیاری از این افراد به دنبال جلب توجه هستند و تنها درصد کمی از هکر‌ها اهداف خرابکارانه دارند. حوزه IT در دسته فناوری‌های مدرن می‌باشد، به همین علت میانگین سنی هکر‌ها زیر ۲۵ سال است.

شکرالهی با اشاره به اینکه هر گونه اقدام به هک در قانون جزایی کشور جرم است اقزود: بیشتر هکر ها، تحت عنوان هکر‌های کلاه سفید شناخته می‌شوند و قصد و نیت مجرمانه ندارند. برخی از این افراد به دنبال ایجاد امنیت هستند و با بررسی سایت‌های دولتی و غیر دولتی ایرادات، باگ‌ها و راه‌های نفوذ به این سایت‌ها را شناسایی به اطلاع مدیران سایت می‌رسانند.

او همچنین عمده جرایم هکر‌ها را اینگونه عنوان کرد: بیشترین جرایم در زمینه هک حول محور اقداماتی مانند سرقت داده یا فیشینگ است که اطلاعات مالی افراد، دسترسی به ایمیل ها، نفوذ به سایت‌ها و تولید و انتشار بد افزار‌ها است که البته در کشور ما بد افزار‌ها به ندرت دیده می‌شود و بیشتر حملات فیشینگ در زمینه سرقت اطلاعات بانکی افراد است.

جانشین پلیس فتا اصفهان با توجه با افزایش آمار کلاهبرداری فیشینگ در دو سال اخیر گفت: امنیت در فضای مجازی امری نسبی است. تا چندی پیش عنوان می‌شد اگر یک سایت یا درگاه بانکی، https با رنگ سبز داشته باشد نشان دهنده امنیت سایت می‌باشد. اما چندی پیش از طرف سایت‌های امنیتی اعلام شد که اخیرا برخی سایت‌های فیشینگ به طور موقت، موفق به اخذ پروتکل امنیتی https شدند، ولی بعد از مدتی این پروتکل‌ها لغو می‌شود.

شکرالهی در خصوص رمز کارت‌های بانکی گفت: رمز کارت‌های بانکی در دوره‌های مشخص باید عوض شوند و نباید از ابتدای دریافت کارت تا زمان اتمام تاریخ انقضا رمز یکسان باشد. اگر کسی مایل به دریافت امنیت‌های تکمیلی می‌باشد، می‌تواند با مراجعه به بانک اقدام به دریافت توکن فیزیکی نماید تا از هرگونه دسترسی هکر‌ها به اطلاعات کاربر جلوگیری می‌کند. شهروندان می‌توانید با دریافت رمز دوم یکبار مصرف به امنیت حساب بانکی خود بیفزایید.

او گفت: به طور کلی آموزش هک جرم به حساب می‌آید، اما آموزش هک در برخی از کلاس‌ها در واقع آموزش امنیت است، زیرا شخص تحت آموزش باید روش‌های هک را بداند تا در برابر آن دفاع کند.

جانشین پلیس فتا اصفهان آمادگی و آگاهی در فضای مجازی را امری ضروری خواند و گفت: فضای مجازی محیطی پر چالش است و والدین باید از فرزندان خود در این فضا مراقبت کنند و تا قبل اینکه آموزش‌های لازم را یاد نگرفته اند و به فرزندانشان منتقل نکرده اند، آن‌ها را در این فضا رها نکنند.

شکرالهی در پایان گفت: شهروندان برای جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعاتشان و افزایش امنیت خود در فضای مجازی، باید به‌روز باشند و به صورت مداوم امنیت سیستم خود را ارتقاء ببخشند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: پلیس فتا ، فیشینگ ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.