رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت: از ابتدای امسال تاکنون راه‌های شنی و خاکی ۷۰ روستا بطول ۲۵۰ کیلومتر توسط راهداران این شهرستان تسطیح، رگلاژ و تیغ زنی شده است.

مهدی آزاد، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه بهسازی و بهبودبخشی به وضعیت راه‌های روستایی تا قبل از رسیدن فصل بارش از ماموریت‌های مهم راهداری و وظایف راهداران است گفت: راهداران زحمتکش این شهرستان ۳ کیلومتر از راه روستایی باغچه جیق، ۵ کیلومتر از راه روستایی علاء الدین و ۶ هزار متر مکعب از راه روستایی الو النکش را بهسازی، ریگلاژ و تیغ زنی انجام داده اند.

او اصلاح ۲۰۰ کیلومتر از رمپ ورودی و خروجی روستای کجل درق، ایمن سازی و اصلاح رمپ ورودی و خروجی راهدارخانه کجل در محوراردبیل- سرچم و بازگشایی و پاکسازی کانال‌های طرفین جاده روستایی احمد بیگلو و هواشانق را یاداور شد و اظهار داشت: در ۸ ماهه گذشته راهداران پرتلاش راه ۶ روستای شهرستان کوثر را که بعلت وقوع سیلاب مسدود شده بود رفع انسداد و بازگشایی کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در مدت یاد شده ازشناسایی و قلع وقمع ۲۵۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وساز غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون با فعالیت گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی ۱۵۰ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و با دستور قضایی ۱۰۶ مورد نیز قلع وقمع انجام شده است.

آزاد بیان کرد: ۹۸ مورد از این قلع و قمع‌ها مربوط به بساط میوه فروشان در سه راهی فاراب-سه راهی جدید فیروز آباد- خلخال و سه راهی قره قشلاق می‌باشد.

او با اشاره به اینکه در جهت افزایش ایمنی جاده ۱۲۰ کیلومتر از خط وسط محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر اصلاح و تجدید خط کشی شده است تصریح کرد: راهداران شهرستان کوثر در ۸ ماهه گذشته با بکارگیری ۷۷۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر جمع آوری ۲۴ عدد از تابلو‌های غیر مجاز، نصب ۱۰ عدد تابلوی راهنمایی ورانندگی جدید، رنگ امیزی دو عدد از سرعت کاه ها، ۱۱ هزار متر مکعب ریزش برداری، نصب ۶۴۶ عدد بازتاب چشم گربه‌ای و لایروبی ۲۲ دهنه از پل‌ها را از اقدامات مهم راهداری شهرستان کوثر در ۸ ماهه گذشته برشمرد و افزود:برای انجام عملیات زمستانی ۴۰۰ تن نمک و ماسه از راهدارخانه صائین حمل و در انبار‌ها ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.