موسوی قهار متولد شهر خمین و صاحب صدای ماندگار قرائت دعای سحر در گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سیدقاسم موسوی قهار، متولد شهر خمین، که در شب‌های رمضان دعای سحرش از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد و صدایش برای همه مردم ایران خاطره است درگذشت.

صدای معروف دعای سحر خاموش شد

استاد سیدقهارموسوی قهار، دعاخوان، مداح و شاعر گرانقدر کشور، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، و بستری شدن در بیمارستان شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

 سیدقاسم موسوی قهار  سال  ۱۳۲۷در شهر خمین به دنیا آمد و قرائت قرآن، دعا و مداحی را نزد پدر که  روحانی شناخته شده‌ای بود آموخت ؛  او  از همان دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی و مدیحه سرایی را آغاز  کرد  تا اینکه اوایل انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت  شد .

قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان و دعای سمات مرحوم موسوی که دارای طبع شعر و صاحب تالیفاتی در این زمینه بود از گنجینه‌های صوتی ماندگار در رسانه ملی است.

هنوز زمان و مکان تشییع ایشان مشخص نشده و به زودی از سوی خانواده آن مرحوم اعلام خواهد شد.

مرحوم موسوی از نوابغ عرصه دعاخوانی کشور بود و به گفته سید علی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن صد‌ها دقیقه آثاری که از این استاد گرانقدر تولید و مکرر از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود، در کمال خلوص و بدون هیچگونه چشم‌داشت مادی بوده و قطعاً این آثار از سرمایه‌های هنری و فرهنگی ایران اسلامی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سحر
۰۹:۳۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
قطعا جاش تو بهشته انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
محمدشجاعی
۲۲:۳۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
روحش شاد
آخرین اخبار