رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری:

رهایی از اقتصاد بدون نفت در گروه حمایت از شرکت‌های نوآورانه است

صاحبکار خراسانی گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به دستیابی اقتصاد بدون نفت کمک شایانی کنند.

رهایی از اقتصاد بدون نفت در گروه حمایت از شرکت‌های نوآورانه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه علنی امروز پارلمان اظهار کرد: با توجه به رهنمود‌های رهبر انقلاب و تأکید ایشان در خصوص توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خوشختانه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جنبش ج دیدی آغاز شده است.

او ادامه داد: اقتصاد بدون نفت، رهایی از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بالا، مبارزه با تحریم، مدیریت صنعت و کشاورزی با تکنولوژی نوآورانه، کاهش نرخ بیکاری افراد تحصیلکرده از جمله دستاورد‌های حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه محسوب می‌شود و البته قانون حمایت از این شرکت‌ها باعث شده ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان پس از ارزیابی و تأیید مورد حمایت قرار گیرند.

صاحبکار خراسانی بیان کرد: شرکت‌های ایجاد شده تاکنون توانسته‌اند ۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد کنند، لذا ۳۰۰ هزار نفر نیز از طریق این شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند، همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه ارائه شده و صندوق حمایت برای این شرکت‌ها از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: با عنایت رهبر انقلاب و همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح امروزه گذراندن خدمت مقدس سربازی در شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است و باید یادآور شد تاکنون ۷ هزار مشاوره برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه ۴۷ پارک علم و فناوری و ۲۳۰ مرکز رشد با همکاری وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد در سراسر کشور شکل گرفته است، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که امروزه ۶ هزار استارت آپ در حوزه فناوری و ارتباطات وجود دارد.

صاحبکار خراسانی گفت: ۳۴۹ شتاب دهنده کسب و کار و مرکز نوآوری در کشور ایجاد شده است و خوشبختانه اولین کارخانه نوآوری در تهران راه اندازی شده و در آینده نزدیک چندین کارخانه دیگر در مناطقی، چون مشهد، یزد و... راه اندازی خواهد شد که نیازمند حمایت این دستگاه‌ها به خصوص قوه مقننه است.

او در پایان خاطرنشان کرد: رتبه کشورمان در شاخص سهولت انجام کسب و کار بین کشور‌های دنیا ۱۲۸ است و همچنین جایگاه ۸۹ بین کشور‌های دنیا در حوزه رقابت پذیری به ایران تعلق دارد.

همچنین رتبه ایران در مولفه شروع کسب و کار در جایگاه ۱۴۷ قرار دارد که جایگاه مناسبی نیست و باید برای ارتقای آن اقدامات اساسی انجام گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار