مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادقی صالحی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در بیش از دو سال گذشته تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل مشاهده نشده است.

او افزود: با عنایت به برخی گزارش‌های رسیده به اداره کل دامپزشکی استان، اخیرا و در پی نگرانی مردم از بیماری آنفلوانزای شایع در جمعیت انسانی، افرادی کلاهبردار و فرصت طلب به درب منازل مردم در مناطق روستایی مراجعه و با معرفی خود بعنوان همکاران این اداره کل، اقدام به جمع آوری و انتقال طیور خانگی می‌نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ضمن اطمینان خاطر به هم استانی‌های عزیز که در بیش از دو سال گذشته تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده هست و آنفلوانزای شایع در جمعیت انسانی هیچ ارتباطی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ندارد.

صالحی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی اردبیل در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای جمع آوری طیور خانگی نداشته و در صورت برخورد با افراد کلاهبردار فوق حتما ضمن خودداری از همکاری، به عوامل نیروی انتظامی و این اداره کل اطلاع دهید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.