تظاهرات و اعتراضات به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه قرار است امروز چهارشنبه هم ادامه پیدا کند.

فرانسه امروز هم صحنه تظاهرات مردمی خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, مبارزه علیه اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه همچنان ادامه دارد. روز سه‌شنبه بار دیگر در سراسر فرانسه اعتصاب و تظاهرات برگزار شد. بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه ۳۳۹ هزار نفر در سراسر فرانسه تظاهرات کردند. اما کنفدراسیون عمومی کار شمار تظاهرکنندگان را یک میلیون نفر اعلام کرد. قرار است امروز هم اعتراضات در این کشور ادامه یابد.

این در حالیست که «ادوار فیلیپ» نخست وزیر فرانسه قرار است اواسط امروز جزئیات اصلاحات نظام بازنشستگی را اعلام کند.

در حالی که تنها چند ساعت تا اعلام جزئیات اصلاحات باقی مانده است، نشست‌ها و دیدار‌های رسمی در این زمینه برگزار شده است. در هفته‌های اخیر مذاکرات در این زمینه سرعت یافته است. در این مدت ارتباط دائمی میان دفتر ریاست جمهوری و دفتر نخست وزیر برقرار بود. اما برخی منابع می‌گویند ارتباطات از روز گذشته قطع شده است و آن‌ها به دنبال شگفت زده کردن دیگران هستند.

بیشتر بخوانید: فرانسه هفته سیاهی پیش رو دارد

مسئول یکی از اتحادیه‌های کارگری می‌گوید دو سال است که مذاکره در این زمینه آغاز شده است، اما در این مدت چه نتیجه‌ای به دست آمده است؟ وزارت کشور و کاخ الیزه برای دستیابی به توافق با مشکل رو به رو هستند.

دولت فرانسه تلاش می‌کند تعداد متحدان خود را افزایش دهد. یک نماینده اکثریت در پارلمان می‌گوید: ما نمی‌خواهیم تنها بر روی کنفدراسیون دموکراتیک کار حساب کنیم. ما می‌خواهیم روی اتحاد ملی اتحادیه‌های مستقل و کنفدراسیون کارگران مسیحی هم حساب کنیم.

در برابر این اعتراضات به اصلاحات نظام بازنشستگی، الیزه تمایل دارد زمان اجرایی شدن آن را به تعویق بیاندازد. این قانون تا سال ۲۰۲۵ اجرایی نخواهد شد و ممکن است تا ده سال هم به تعویق بیفتد.

بنابر اعلام یکی از نمایندگان اکثریت به تعویق انداختن اجرای این طرح یک فرضیه است که می‌توان بر روی آن کار کرد. شانس زیادی وجود دارد که اجرا به تعویق بیفتد.

همچنین ممکن است برای آرام کردن اوضاع دولت پیش از اجرای طرح دست به اقدامات جدی بزند. برای مثال ممکن است حداقل مستمری هزار یورویی پیش از سال ۲۰۲۵ اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار