کارشناس مسائل منطقه گفت: اخیراً فراکسیون‌های مختلف مجلس عراق برای انتخاب هرچه زودتر نخست‌وزیر به جمع‌بندی رسیدند.

انتخاب نخست وزیر جدید تحت تاثیر وضعیت مجلس قرار دارد سعداللّه زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحولات اخیر عراق و انتخاب نخست‌وزیر ائتلافی، اظهار کرد: به طور طبیعی با کنار رفتن عادل عبدالمهدی، باید نخست‌وزیر جدیدی انتخاب شود و از آن جایی که مجلس در عراق دارای قدرت سیاسی است، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور توسط مجلس انتخاب می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: همچنین انتخاب نخست‌وزیر جدید تحت تاثیر وضعیت مجلس قرار دارد و در مجلس هیچ فراکسیونی دارای اکثریت نیست، اکثریت و اقلیت‌ها به صورت نسبی هستند  و لازم است که نخست‌وزیر حتماً از مسیر ائتلاف و توافق داخلی پارلمان عبور کند.

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته علائم مثبتی از درون مجلس عراق مشاهده شد مبنی بر اینکه فراکسیون‌های مختلف برای انتخاب هرچه زودتر نخست‌وزیر به یک جمع‌بندی رسیدند؛ این جمع‌بندی می‌تواند در روزهای آینده در قالب معرفی فرد مشخصی به پارلمان برای رای اعتماد تجلی پیدا کند.

زارعی در پایان گفت: گروه‌های تروریستی در عراق بر خلاف گذشته بر هیچ جغرافیایی تسلط ندارند و به صورت گروه‌های کوچ‌رو در نقاطی ظاهر می‌شوند و شکست می‌خورند یا جابجا می‌شوند، البته گروه‌های تروریستی وضعیت باثبات و مشخصی هم ندارند.


بیشتر بخوانید: نخست‌وزیر عراق باید با ائتلاف دو یا سه فراکسیون حزبی انتخاب شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار