اگر دادخواست طلاق از سوی مرد به دادگاه تحویل داده شود او باید حق و حقوقی را به زن پرداخت کند.

اگر طلاق از سوی مرد باشد، چه حق و حقوقی باید به زن پرداخت شود؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طلاق ممکن است یا به صورت توافقی باشد یا از سوی زن و مرد درخواست شود؛  اما اگر طلاق از سمت مرد باشد، او باید حق و حقوقی را به زن پرداخت کند.

در صورتی که مرد دادخواست طلاق را بدهد و به نوعی طلاق از سوی او باشد، باید مهریه پیش از طلاق پرداخت شود و باید تمام حقوق زن مانند نفقه و اجرت‌المثل و همچنین شرط نصف شدن دارایی را هم پرداخت کند.


بیشتر بخوانید: حتی گذشت اولیای دم هم نمی‌تواند قاتل را از زندان آزاد کند


در صورتی که مرد بخواهد زن خود را طلاق دهد، باید نصف دارایی‌های خود را به زن بدهد در حالی که در طلاق توافقی و همچنین طلاقی که توسط زن باشد، این امر انجام نخواهد شد.

البته اگر مرد توانایی پرداخت یکباره بدهی را نداشته باشد، می‌تواند از دادگاه تقاضای قسط‌بندی شدن مهریه را داشته باشد تا پس از طلاق اقساط مهریه را پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام اگر مرد تمام اموال خود را بنام پدر و مادرش کند فقط حققوق مرد باشد و مرد هم میخواهد حق زنش را بدهد
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۰۸:۲۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید.مردی هستم که درخواست طلاق دارم،شرایط اعسار و پیش پرداخت رو مطالعه کردم.میخوام بدونم اگر درخواست طلاق با مرد باشه و توانایی پرداخت مهریه رو نداشته باشه آیا به زندان خواهد رفت؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۰:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۸
نصف دارایی یا تنصیف دارایی میتواند نباشد زن در موقع طلاق از طرف مرد یا اجرت المثل را باید بدهد یا تنصیف دارایی با وکلای راهنما که به صورت رایگان در دادگستریها مشاوره میدهند تماس داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
چه قانون خفت باری!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۶:۲۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
شرط نصف دارایی اگه مردی پزیرفته باشه باید در طلاق بده.والا فقط مهریه و نفقه اجرت المثل باید بده و دیگه هیچی به عهده مرد نیست
آخرین اخبار