عضو حزب زنان جمهوری اسلامی گفت: احتمالاً عارف و لاریجانی پیش از همه به این نتیجه رسیدند که حضورشان در انتخابات اقبال مردم را به دنبال نخواهد داشت.

یکی از شگردهای اصلاح طلبان معرفی افراد نالایق برای کاندیداتوری است / اصلاح طلبان شعارهای خود را زیر سوال برده‌اندزهره سادات لاجوردی عضو حزب زنان جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی سیاه نمایی‌ها نسبت به حضور مردم در انتخابات آتی و همچنین  انتقاد فراگیر اصلاح‌طلبان نسبت به ثبت‌نام برخی از داوطلبان اصولگرا، گفت: در این چهل سالی که از عمر جمهوری اسلامی ایران گذشته است مردم ما روش تمامی احزاب و جناح‌های خاص را به خوبی حس کرده‌اند و می‌دانند که اصلاح طلبان در پی این هستند تا به هر بهانه‌ای جوسازی کنند.

او ادامه داد: به بیانی دیگر باید گفت که چنانچه اصلاح طلبان احساس کنند مردم به آنها اقبالی ندارند درصد برمی‌آیند تا با بهانه‌های واهی شعارهایی که مدت‌ها بر آن تکیه کرده بودند نظیر انتخابات آزاد و مشارکت در انتخابات را زیر سوال ببرند اما این خودِ مردم هستند که باید با این نوع موضع‌گیری‌هایی که از سمت اصلاح طلبان مطرح می‌شود به ماهیت آنها پی ببرند.

لاجوردی افزود: ما تجربه انتخابات سال ۸۸ را هم داشته‌ایم و شاهد بودیم که اصلاح‌طلبان وقتی دیدند نامزد مورد نظرشان رای نیاورد زیر میز بازی زدند و کوچکترین اهمیتی برای نظر مردم قائل نشدند، موضوعی که در دوره‌های مختلف هم شاهد آن بودیم، در حالی که این جزو ابتدایی‌ترین اصول است که وقتی فردی به سیاست ورود می‌کند باید قواعد آن را نیز بپذیرد. درواقع ما نمی‌توانیم اگر احساس کردیم که ممکن است مردم این بار به سمت ما گرایش نداشته باشند انتخابات را خدشه‌دار و سیاه نمایی کنیم و این اصلاً درست نیست، اگرچه متاسفانه ما همواره از سوی برخی از سیاسیون شاهد این رفتار‌ها بودیم اما به نظرم خود این واکنش‌ها برای مردم یک دلیل واضح است که چه کسانی در واقعیت از حقوق مردم دفاع می‌کنند و چه کسانی تنها شعار می‌دهند.


بیشتر بخوانید: مجلس کارآمد ترکیبی از افراد باتجربه و جوان است/ مدیریت‌ها باید هرچه بیشتر در اختیار جوانان قرار گیرد


عضو حزب زنان جمهوری اسلامی با اشاره به داوطلب نشدن افراد سرشناس اصلاح طلب نظیر عارف و لاریجانی، گفت: احتمالاً این آقایان پیش از همه پیام مردم را شنیدند و به همین دلیل در انتخابات ثبت‌نام نکردند و زودتر از دیگران به این نتیجه رسیدند که حضورشان در انتخابات اقبال مردم را به دنبال نخواهد داشت.

او همچنین با اشاره به حجم وسیعی از چهره‌های ناشناس اصلاح طلب که ثبت‌نام کردند، بیان کرد: این هم یکی از شگردهای آنهاست تا بیش از پیش در جهت تخریب و سیاه‌نمایی گام بردارند. البته قوانین ما هم در انتخابات نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری با ایرادات فراوانی مواجه است و متاسفانه مجلس هم این قوانین را اصلاح نکرد.

لاجوردی در تشریح این ایرادات گفت: من فکر نمی‌کنم که در هیچ جای دنیا شرایط برای نامزد شدن امور خطیری مانند نمایندگی مجلس اینقدر آسان باشد؛ البته به تازگی شرط دارا بودن  مدرک کارشناسی ارشد را برای نامزدی مطرح کردند.

فعال اصولگرا ادامه داد: اما با وجود این نواقصی که در انتخابات وجود دارد باز هم افرادی باید برای نمایندگی مجلس نامزد شوند که حداقل ملاک‌های نمایندگی را داشته باشند تا ما دیگر شاهد نمایندگانی که در دوره‌های گذشته حضور داشتند و فاقد هرگونه تحلیل کارشناسی مسائل سیاسی بودند نباشیم، موضوعی که ثمره‌اش این  شد که مجلس از راس امور بودن افتاد و نتوانست اعتبار خود را حفظ کند.

عضو حزب زنان جمهوری اسلامی تاکید کرد: یکی از شگردهای اصلاح طلبان این است که افراد مختلفی را که عموماً اصلاً صلاحیت نامزدی مجلس را ندارند به مجلس معرفی می‌کنند و اگر اینها نتوانند تاییدصلاحیت شوند همین را به یک بلوا و آشوب تبدیل می‌کنند؛ از همین رو هم معتقدم که این انتخابات بیش از همه به بصیرت مردم نیاز دارد تا در این شرایطی که دشمنان ما چشم به این مملکت دوخته‌اند فضای سوءاستفاده دشمنان را فراهم نکنیم، موضوعی که متاسفانه در دوره‌های گذشته اتفاق افتاد.

او همچنین درباره لزوم جوانگرایی در انتخابات مجلس، گفت: معتقدم  که ما به خصوص در سال‌های اخیر و این دولت در زمینه واگذار کردن امور به جوانان ضعف داشته‌ایم، به نحوی که اگر به اکثر وزرای ما نگاهی بیندازید سن همه آنها از میانسالی هم گذشته است و تنها یک وزیر جوان در این دولت وجود دارد بنابراین ما احتیاج به یک بازنگری داریم زیرا در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم به این نکته تاکید شده است که امور را به دست جوانانی بسپاریم که در این زمینه کاربلد و کاردان هستند و البته از تجارب افرادی که پیشینه خوبی دارند هم باید استفاده شود اما مسلماً باید به جوانان  اهمیت بیشتری داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار