۲ مدرسه خیرساز با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،این مدارس به همت خیران ساخته شده که شامل دبیرستان هشت کلاسه پیش حرفه‌ای توحید یک ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با مساحت ۸۷۵ متر مربع و دبستان هشت کلاسه توحید ۲ نیز با مساحت ۸۵۰ متر مربع با مشارکت خیرین و مجموع ۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت : استان کرمانشاه نشانه‌هایی از پایداری مردم ایران زمین در دفاع مقدس را دارد.

سیدجواد حسینی افزود: حضور مردم در دفاع مقدس و معجزه حضور آنان در حمایت از مردم زلزله زده و سیل زده بی نظیر است.

او گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در چند سال اخیر در اثر سیل و زلزله در کشور آسیب دیده که تمام این مدارس با مشارکت دولت و همت خیرین به ساخت، نوسازی و بهره برداری رسیده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به طور رسمی فعالیت می‌کنند و لذت مدرسه سازی بالاترین لذت‌ها است و خیرین مدرسه ساز بهترین انتخاب خود را در زندگی کرده اند.

او افزود: کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی تشکیل شده است که ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نیاز است که خیرین برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده اند و خیرین بانوی کشور ۱۴ مدرسه اوتیسم را خواهند ساخت.

او افزود: کارگروه تسهیل خیرین مدرسه ساز نیز با هدف رفع موانع و تسهیل انجام کار خیر در قلمرو مدرسه سازی نیز تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در آبان ماه سال ۹۶ در اثر زلزله ۷۸ مدرسه در استان کرمانشاه تخریب شدکه با کمک وزارت کشور، دولت و همت خیران بازسازی این مدارس به همراه نوسازی تعدادی از مدارس بافت فرسوده نیز دستور کار قرار گرفت.

مجید یزدان پناه افزود: با توجه به عنایات رهبر معظم انقلاب تبدیل تهدید زلزله به فرصت، ۱۹۰ مدرسه ساخته شده و تاکنون تفاهم نامه ۲۱۰ مدرسه با کمک خیران منعقد شده است.

او گفت: بخشی از مدارس در حال ساخت تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و مابقی نیز در تابستان سال آینده تکمیل خواهد شد.

یزدان پناه گفت: در مهر ماه سال تحصیلی سال جاری، ۱۴۵ مدرسه بازسازی و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

روح الله عباسیان مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: در اثر زلزله ۷.۳ ریشتری در آبان ماه سال ۹۶، در این شهرستان ۲۲۱ مدارس شهرستان بین ۲۰ درصد تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

او افزود: امروز ۵۷ مدرسه و ۲ مجموعه ورزشی در حال ساخت بوده و یا تحویل آموزش و پرورش شهرستان شده است.

او گفت: باتلاش خیرین نیکوکار ۱۰۰ کلاس درس به آمار کلاس‌های قبل از زلزله شهرستان سرپل ذهاب اضافه شده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.