مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از پرداخت تسهیلات به سه هزار طرح اشتغال روستایی در ایلام خبر داد.

اعطای تسهیلات به به سه هزار طرح اشتغال در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: استان ایلام در جذب اعتبارات و اجرای صحیح برنامه اشتغال روستایی و عشایری در کشور، در رده استان‌های برتر قرار دارد و موفق به جذب بیش از سقف اعتبارت اشتغالزایی شده است.

او بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۸۳۶ طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۲۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و ایجاد پنج هزار و ۷۲۵ شغل در استان ایلام پرداخت شده است.

شیرخانی از جمله اهداف مهم در اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری دانست.

او یادآور شد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر‌ها به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تأمین بخش مهمی از نیاز‌های ضروری کشور در استان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

شیرخانی اضافه کرد: این تسهیلات با سود چهار، شش و ۱۰ درصد پرداخت می‌شوند و در صورت تخطی گیرنده، از جمله عدم ایجاد اشتغال تعهد شده یا عدم تحقق طرح، تسهیلات اعطایی و یا میزان سود آن با نرخ ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.