مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس گفت: در حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه صنایع پیشرفته یک تفاهم‌نامه چندجانبه در استان فارس منعقد شد.

حمایت از اقتصاد دانش بنیان در فارس با انعقاد تفاهم نامهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هاله فولادفر گفت: این تفاهم‌نامه با رویکرد تحقق اهداف مقرر در سند چشم انداز، برنامه‌های آمایش استان وظرفیت‌های استان فارس در زمینه صنایع پیشرفته منعقد شده است.

او ادامه داد: این تفاهم‌نامه با حضور مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پارک علم و فناوری، دانشگاه شیراز و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و استانداری فارس به امضا رسیده است.

فولادفر، در مورد موضوع و شیوه اجرایی این تفاهم‌نامه گفت: مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع پیشرفته کشور و مرتبط با حوزه نیاز‌ها و فعالیت‌های صندوق از جمله همکاری مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس با اشاره به تعهدات طرف اول تفاهم‌نامه یعنی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: از مهمترین تعهدات این صندوق شامل صدور ضمانت‌نامه، خدمات کارشناسی برای توانمندسازی شرکت‌های معرفی شده و ارائه تسهیلات است.

او افزود: بر همین اساس و حسب توافق‌های انجام شده، تسهیلات پرداختی با نرخ توجیهی بوده و تا سقف ۵۰ میلیارد ریال برای هر طرح قابل اجراست.

فولاد فر ادامه داد: به منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین مراحل و شیوه‌های اجرایی فعالیت‌های مشترک، حسن اجرا و پیگیری مفاده تفاهم‌نامه، کمیته اجرایی تفاهم‌نامه به ریاست نماینده استانداری، دبیری صندوق استانی و عضویت نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین نمایندگان معرفی شده مراکز علمی، تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار