امام جمعه کرج گفت: مذاکره مجدد با آمریکا خط قرمز نظام، رهبری و مردم است و هرگز به آن راضی نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه این هفته نماز جمعه کرج  با بیان این که برخی از مسئولان از مذاکره حرف می‌زنند، گفت: سال ها نتیجه اعتماد به آمریکا را تجربه کردیم و چشیدیم و ضربه خوردیم، رهبری تاکید کردند و این مسئله خط قرمز نظام است که هرگز راضی به بازگشتن به میز مذاکره نخواهیم بود.

امام جمعه کرج گفت: یکی از ترفند‌های آمریکا ایجاد و بعد گسترش اختلاف است که به ناامنی ملی و تنش های اجتماعی منجر خواهد شد، اما وحدت بین حوزه و دانشگاه امنیت ملی را تقویت کرده و خلاء ایدئولوژی را پر می کند.

او افزود: دو قطبی سازی، تکنیکی در جنگ نرم است که به‌واسطه آن در فکر، دل، تصمیمات و رفتار مخاطب تاثیر می گذارند و آن‌طور که می خواهند آن را تغییر می‌دهند.

او با اشاره به دو قطبی های حقیقی و‌ مثبت گفت: در تاریخ معاصر و‌ بعد از انقلاب اسلامی دو قطبی های جدیدی وارد ادبیات ما شد که از جمله آن ها می توان به انقلاب اسلامی، استکبار جهانی، مستضعفان، مستکبران اشاره کرد.

او با اشاره به اهداف دو قطبی‌سازی افزود: ادراک سازی در خواص، برای آن که نخبگان و ‌مسئولان نتوانند مقابل دشمن بهترین تصمیم را بگیرند؛ ایجاد و تشدید اختلاف بین مردم و حاکمیت، برای آن که سرمایه های اجتماعی مشغول سایش هم‌ شوند و‌ اصلی و فرعی کردن جامعه، برای به اشتباه انداختن مردم به جای تصمیم‌گیری بصیرانه از جمله اهداف دو قطبی‌سازی است.

امام جمعه کرج گفت: خدشه وارد کردن به عزم ملی، تحریف شعار های اصلی انقلاب و خط امام و رهبری، فضاسازی کاذب به قصد کمرنگ کردن عملکرد ضعیف حامیان سازش، جوسازی های کاذب برای ابقای حاکمیت دوقطبی در ایران، فرار از پاسخ گویی به مردم به خاطر عملکرد ضعیف و هدر دادن توان و انرژی نیروهای انقلابی به جای رسیدن به امور اصلی از دیگر اهداف دوقطبی‌سازی است.

او افزود: این از وظایف نیروهای انقلابی است، آنان که دل‌شان برای انقلاب می سوزد وظیفه دارند که در مواجه با دوقطبی‌سازی‌ها بصیرت افزایی کنند.

امام جمعه کرج افزود: مهم ترین مناسبت این هفته، روز وحدت حوزه و دانشگاه است که توسط امام خمینی(ره) به مناسبت روز شهادت عالم نسوه دکتر مفتح نام‌گذاری شد.

او در ادامه گفت: مرحوم مفتح سال ها برای وحدت بین دانشگاه و حوزه تلاش کردند، این‌ وحدت منشأ برکت کشور است.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: البته بین این دو بحث هایی مطرح شده اما آن چه که مسلم است آن است که لازمه حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز مطرح است، جوانان آرمان‌خواه دانشگاهی و انقلابی زمینه استقلال کشور را در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد فراهم کنند.

او گفت: اگر به وصیت امام(ره) توجه شود می بینید که ایشان هر دو قشر را که مغز متفکر جامعه هستند، از توطئه دشمن برحذر می دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: تنبیه دانش آموزان در یکی از مدارس استان ناراحت کننده بود که باید سریع به آن پرداخته شود.

او گفت: نتیجه این مسائل ریشه در آن‌هایی دارد که دل به استان ندارند و برای پر کردن روزمه آمده اند، فکر می کنند ما سیاسی حرف می زنیم اما دغدغه ما پیشرفت استان است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان این که کاندیداهای انتخابات مراقب وعده هایی که می‌دهند باشند، گفت: گاهی این وعده‌ها از توان فرد وعده دهنده خارج است، این وعده های دروغ باعث آبروریزی خودشان خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.