رئیس مجلس گفت: کشور‌های آسیایی در چند دهه اخیر جهش قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های علم، تجارت و روش‌های حل مسائل سیاسی پیدا کرده‌اند.

کشور‌های آسیایی جهش قابل توجهی در حوزه‌های فناوری و حل مسائل سیاسی پیدا کرده‌اندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشور‌های آسیایی انجام می‌شود. در چند دهه اخیر، شاهد جهش قابل ملاحظه کشور‌های آسیایی در حوزه‌های علم، فناوری، تجارت و روش‌های حل مسائل سیاسی بوده‌ایم.

رئیس مجلس افزود: نمونه این‌گونه ارتباطات در سال‌های گذشته بین دولت‌ها و مجالس کشور‌های آسیایی ملاحظه و سازوکار‌هایی در حوزه‌های اقتصاد، امنیت و علم فراهم شده که شانگهای نمونه‌ای از آن در عرصه روابط بین دولت‌های آسیایی است.

او تصریح کرد: مجمع مجالس آسیایی در سال‌های اخیر، تلاش‌های خوبی برای ایجاد فرصت‌های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز همین تفکر دنبال خواهد شد؛ چرا که رویکرد قرن معاصر، توجه به تاثیرگذاری کشور‌های آسیایی است.

آقای لاریجانی اظهار کرد: مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشور‌ها و گسترش انواع همکاری‌ها با توجه به سنخیت کشور‌ها با یکدیگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار