رئیس موزه ملی ایران از برگزاری نمایشگاه «انسان و دریا» در این مکان خبر داد.

نمایشگاه «انسان و دریا» در موزه ملی برپا می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران گفت: موزه‌ها نهاد‌های چند وجهی هستند که با پژوهش متولد می‌شوند و نقش خاصی در انتقال مفاهیم گذشته به آینده دارند. موزه ملی نیز از این امر مستثنی نیست.

او عملکرد پژوهشی موزه ملی ایران در سال گذشته را مرور و بیان کرد: ما در حال انجام ۲۹ پروژه پژوهشی هستیم و ۱۵ نمایشگاه داخلی را در موزه ملی برگزار کرده ایم. چهار نمایشگاه در خارج از کشور داشتیم و فردا نمایشگاه انسان و دریا را با هدف به نمایش گذاشتن انسان و دریا در ایران برگزار می‌کنیم.

منیژه هادیان دهکردی سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: گردآوری اطلس زبانی ایران در حال انجام است. تهیه دانشنامه‌ سکه‌های ایرانی نیز یکی از طرح‌های پژوهشی ما بوده است.

او کیفیت و کمیت کار یک ساله پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و هنر‌های سنتی را مرور و بیان کرد: اجرای طرح محیط سبز در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته است. این پروژه برای نگهداری هرچه بهتر از آثار تاریخی اجرا می‌شود.

عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: مونسان در سالی که گذشت گفت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کاربردی شود. بنابراین مکاتباتی با معاونت‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام و اولویت‌ها مشخص شد. این اولویت‌ها به همه دانشگاه‌های طرف تفاهم ما ابلاغ می‌شود که براساس آن اگر پژوهش‌ها همسو با اهداف وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد، پژوهشگاه از آن‌ها حمایت می‌کند.

او افزود: ما در راستای صیانت از شیوه استاد شاگردی یک بانک اطلاعاتی ایجاد کردیم و تا به امروز اطلاعات مرتبط با تعدادی از اساتید در این بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

در پایان این مراسم هم مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اهمیت پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند با تقویت ارتباطش با استارتاپ‌ها پل میان وزارتخانه و استارتاپ‌ها باشد. این پژوهشگاه می‌تواند مجله‌ای را منتشر کند که استارتاپ‌ها و کارآفرینان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شناخته شوند.

او افزود: با بررسی میزان توجه مراکز جهانی به پژوهشهایمان می‌توانیم پژوهش‌های کیفی تری را ارائه بدهیم.

یکی از فعالان پژوهشگاه میراث فرهنگی هم از حضور وزرا در میان مردم تشکر کرد و تلاش کرد که بخشی از مشکلاتش را مطرح کند. البته مجری برنامه طرح و رسیدگی مشکلات او را به بعد از جلسه ارجاع داد. سپس بخشی از آثاری که در پژوهشگاه میراث فرهنگی منتشر شده با حضور مونسان رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار